Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gjorde misstaget att uppgradera till 2.1, har en låst telefon.

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-03 18:02

Köpte telefonen hösten 2007 och tror att det är en 1.1.2 och är efter det uppgraderad. Har jag inte gjort något sedan uppgraderingen och minns inte till vad. Nu gjorde jag misstaget och tryckte på uppgradering i iTunes till 2.1. Klantigt, jag vet.....
Telefonen är låst och jag har sökt info hur jag skall göra. Finns det någon som vet hur jag skall göra?

Tack på förhand

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-10-03 18:16

Kör en QuickPWN, det borde funka.

Ursprungligen av Fredagx:

Köpte telefonen hösten 2007 och tror att det är en 1.1.2 och är efter det uppgraderad. Har jag inte gjort något sedan uppgraderingen och minns inte till vad. Nu gjorde jag misstaget och tryckte på uppgradering i iTunes till 2.1. Klantigt, jag vet.....
Telefonen är låst och jag har sökt info hur jag skall göra. Finns det någon som vet hur jag skall göra?

Tack på förhand

Ja, den här Upplåsningssektionen är för guds skull full med massa guider, har du ens kollat på dem?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-03 18:33

Ja, jag har läst och provat men det har inte löst mitt problem, därför frågar jag.
Alla mina frågor och frågetecken har jag löst genom att läsa tidigare trådar och det har funkat. Har du en lösning så är det bättre att du skriver den istället för att attackera oss som inte är så initierade i alla lösningar.

Ursprungligen av Fredagx:

Ja, jag har läst och provat men det har inte löst mitt problem, därför frågar jag.
Alla mina frågor och frågetecken har jag löst genom att läsa tidigare trådar och det har funkat. Har du en lösning så är det bättre att du skriver den istället för att attackera oss som inte är så initierade i alla lösningar.

Vilka guider har du läst och provat?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-03 20:27

Jag har försökt Pwnage tools, QuickPwn och inget svarar. Jag vet inte hur jag skall göra.
Jag körde unluck + jailbreak när jag köpte min iPhióne i höstas men nu när jag inte har föjt med så känns det som jag inte hänger med...behöver hjälp helt enkelt.
Behöver guidning i alla dessa program.

Fredagx:
Kör du windows eller mac?

jag sitter med exakt samma problem, windows.

Körde detta på min gamla 2G-iPhone och det funkade galant, tog inte lång tid alls..:)

mycket bra guide!

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-10-27 22:24

Jag satte mig och uppdaterade min iPhone 2G till 2.1 med, jag tänkte att jag bara kunde köra en quickpwn efter.. Nu sitter jag i skiten för telefonen står bara på apple loggan och tuggar tomt.. har gjort det i en timma nu, vad fan ska jag göra.. Ibland startar den om sig själv men jag kommer aldrig "home" så att säga! Hjälp, tack!

Sätt den i Recovery mode(om inte det fungerar testa DFU mode) och följ sedan den här guiden: iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.1 2G iPhone Using QuickPwn (Windows)

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-10-28 11:07

Tack, jag gjorde detta igår.. Men nu har jag ingen service på telefonen och kan inte ringa.. Hur gör jag för att fixa detta?

Ursprungligen av VirreG:

Tack, jag gjorde detta igår.. Men nu har jag ingen service på telefonen och kan inte ringa.. Hur gör jag för att fixa detta?

Följde du guiden till punkt och pricka?
Kör du XP eller Vista?
Körde du guiden från Recovery eller DFU mode?
Flashades baseband om efter guiden(punkt 13)?

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-10-28 12:31

Jess, jag körde den till punkt och pricka...
Grejen var att jag körde först en quickpwn som gjorde att telefonen hängde sig när den skulle reeboota, så den stog stilla på appleloggan och startade om sig själv.. Då fick jag dra igång en ny pwn i recoverymode.. Allting gick väldigt bra, förutom då att sim-kortet inte aktiveras.. Jag körde i Vista igår, men jag funderar på att körda skiten på min mac ikväll istället.. eller kanske bara köra en "unlock" om det går??

Vad tror ni?

Ursprungligen av VirreG:

Jess, jag körde den till punkt och pricka...
Grejen var att jag körde först en quickpwn som gjorde att telefonen hängde sig när den skulle reeboota, så den stog stilla på appleloggan och startade om sig själv.. Då fick jag dra igång en ny pwn i recoverymode..

Vad menar du med det?
Jag hoppas att du menar att du satte den i recovery mode innan du först återställde den i iTunes för att sedan quickpwna den.

Citat:

Allting gick väldigt bra, förutom då att sim-kortet inte aktiveras.. Jag körde i Vista igår, men jag funderar på att körda skiten på min mac ikväll istället.. eller kanske bara köra en "unlock" om det går??
Vad tror ni?

Försök med XP eller Mac om det inte fungerar.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-10-30 18:43

Jag har samma problem jag med:(, här e min tråd, kolla om ni vill:

http://www.99.se/uppl-sning/252946-hj-lp-med-aktivering-iphone-l-st-sig.html

1
Bevaka tråden