Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (okt 2008)

Tråden skapades och har fått 567 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-27 15:29

kan detta vara ett medvetet drag från mac? Först denna hype inför eventet, sedan denna hype som bildas kring de forslade datorerna. Kan Apple medvetet använda sig av detta system för att fortsätta med hypandet, så de snackas än mer om datorerna innan de äntligen börjar komma in. Fattar inte heller, har bara Apple tillverkning i Kina ? Känner att mina förväntingar övergår till mer och mer irritation ju längre tiden går. Som någon sade ovan DHL e riktigt bra att ha och göra med och jag antar att fler än jag är berädda och betala en hundring extra i frakt för att för denna leverantör.

Ursprungligen av Morjas:

kan detta vara ett medvetet drag från mac? Först denna hype inför eventet, sedan denna hype som bildas kring de forslade datorerna. Kan Apple medvetet använda sig av detta system för att fortsätta med hypandet, så de snackas än mer om datorerna innan de äntligen börjar komma in. Fattar inte heller, har bara Apple tillverkning i Kina ? Känner att mina förväntingar övergår till mer och mer irritation ju längre tiden går. Som någon sade ovan DHL e riktigt bra att ha och göra med och jag antar att fler än jag är berädda och betala en hundring extra i frakt för att för denna leverantör.

medvetet drag från Apple?
Nä, ni bara spekulerar. Apple är väl intresserade av att deras burkar kommer till kunder.
Hype är ju inte samma sak som missnöje.

Suck, nu blev det "Exception" på min leverans. Fast i röntgen enligt UPS.

APELDOORN,
NL 10/27/2008 3:36 P.M. UPS INTERNAL ACTIVITY CODE

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-10-27 16:02
Beställningsdatum: Oct 18, 2008 kl. 07:12 PM GMT
Beräknad avsändning: 8 arbetsdagar
Beräknad leverans: 07 Nov, 2008 - 10 Nov, 2008

Detta är värre än att vänta på julafton.

UPS höll tiden och runt kl 13 idag kom den fram till jobbet Nu sitter jag tillsammans med en Kriek och för över allt från den gamla...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 19:05
Ursprungligen av psychozz:

UPS höll tiden och runt kl 13 idag kom den fram till jobbet Nu sitter jag tillsammans med en Kriek och för över allt från den gamla...
[ATTACH]18834[/ATTACH]

Ser härligt ut! Hur känns den?

Ursprungligen av zAjben:

Ser härligt ut! Hur känns den?

Den känns otroligt gedigen måste jag säga! Det enda som stör mig är glossy-skärmen, men det visste jag ju när jag beställde den hur den är
Samt funkar inte fyrfingers-byta-program-funktionen som den ska tycker jag, men jag sitter ändå oftast med externt tgtbord och mus så det spelar mindre roll.

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-27 20:31

"http://www.99.se/attachments/powerbook-macboo..."

När beställde du din ?
Fan så härligt det måsste vara att ha den. själv får man den bergis nästa vecka då man jobbar som messt...)=

Hoppas Glossy passar mig. gillar den inte riktigt på min LG som jag nu abvänt i 5 år, men fan det görs nog bättre skärmar nu (=
får prova då den kommer.

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-27 20:45

Får min med stor sannolikhet imorgon! SÅ GÖTT

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-27 20:47

bolen: har du kollat upp det emd företaget ups eller hur anar du det ?
står det på applesidan eller ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 20:50

när ska man lära sig att inte beställa applecare från applestore... känns som min order blir ganska särbehandlad och utdragen pg.a. detta nu igen.

skickad för tre dagar sen och ännu inget trackingnummer.

bara det inte blir en repris av förra macbooken då ett bud kom på fredagen, men visade sig bara ha applecare-beviset med sig. själva datorn kom på måndagen därpå :'/

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-27 21:03
Ursprungligen av Morjas:

bolen: har du kollat upp det emd företaget ups eller hur anar du det ?
står det på applesidan eller ?

Har fått trackingnummer av UPS och på sökningen säger den planerad leverans 28/10 och datorn landade precis i Köln som var t.ex. qom's dators sista anhalt innan Sverige.

Ursprungligen av snigel1:

när ska man lära sig att inte beställa applecare från applestore... känns som min order blir ganska särbehandlad och utdragen pg.a. detta nu igen.

skickad för tre dagar sen och ännu inget trackingnummer.

bara det inte blir en repris av förra macbooken då ett bud kom på fredagen, men visade sig bara ha applecare-beviset med sig. själva datorn kom på måndagen därpå :'/

Hmm, låter som det var jobbigt. Kan ju hoppas på att dom gör det bättre denna gången. Själv tänkte jag köpa AppleCare från någon på ebay sen om någon månad när man återhämtat sig efter denna utgiften. O:-)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-27 21:09
Ursprungligen av snigel1:

när ska man lära sig att inte beställa applecare från applestore... känns som min order blir ganska särbehandlad och utdragen pg.a. detta nu igen.

skickad för tre dagar sen och ännu inget trackingnummer.

bara det inte blir en repris av förra macbooken då ett bud kom på fredagen, men visade sig bara ha applecare-beviset med sig. själva datorn kom på måndagen därpå :'/

Skickades den för 3 dagar sedan och inget trackingnummer? Min skickades den 22:e och fortfarande inget trackingnummer Förstår inte alls vad som händer! Jag kunde ju för fan nästa ncyklat från kina på den tiden

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-27 21:12
Ursprungligen av xsajt:

Skickades den för 3 dagar sedan och inget trackingnummer? Min skickades den 22:e och fortfarande inget trackingnummer Förstår inte alls vad som händer! Jag kunde ju för fan nästa ncyklat från kina på den tiden

phew.. tur att jag fick ett trackingnummer. Hade blivit tokig annars!

Min skickades i Fredags (24/10) och kommer imorgon (28/10)! Woho!

Jag hoppas att alla era också kommer snart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 22:11
Ursprungligen av xsajt:

Jag kunde ju för fan nästa ncyklat från kina på den tiden

Det hade ju varit ett minst sagt miljövänligt transportsätt! Perfekt i kombination med en miljövänlig dator..

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-27 21:13

ja jag hoppas man får den innan 31a då man fyller år så man får en trevlig present till sig själv haha. Fasen så drygt detta börjar bli

Det är ganska frustrerande att inte få ett tracknummer. Jag köpte min 25 min efter Apple-Store hade öppnat och tog med en iPod

Macbook Pro basic med snabbare hårddisk.

Står att den kommer den 4. Och att den är påväg mot mållandet.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-27 22:13
Ursprungligen av oskar.svard:

Det är ganska frustrerande att inte få ett tracknummer. Jag köpte min 25 min efter Apple-Store hade öppnat och tog med en iPod

Macbook Pro basic med snabbare hårddisk.

Står att den kommer den 4. Och att den är påväg mot mållandet.

Exakt samma för mig! Köpte samtidigt och med bättre hårddisk och ipod. Dagarna är riktigt långa när man itne ens har fått något trackingnummer Du kan väl skriva när du får ditt!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-27 22:15

Såg att min uppdaterats nu! Ingen trackingnummer men Aktuell leveransstatus är: "Förbereder överlämning till slutlig budfirma" Låter konstigt Hur många budfirmor har den varit hos hittills kan man ju undra!

Ursprungligen av xsajt:

Såg att min uppdaterats nu! Ingen trackingnummer men Aktuell leveransstatus är: "Förbereder överlämning till slutlig budfirma" Låter konstigt Hur många budfirmor har den varit hos hittills kan man ju undra!

Jag har fått samma status och undrar vad man kan förvänta sig nu. Någon som har erfarenhet och kan berätta?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-27 22:57
Ursprungligen av fredrik.sthlm:

Jag har fått samma status och undrar vad man kan förvänta sig nu. Någon som har erfarenhet och kan berätta?

Utan trackingnummer så har man ju fortfarande hoppet om att de kommer imorgon och knackar på

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-27 23:08

känns som plågeri för själen

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-27 23:15

hitta ny status på min med:

Aktuell leveransstatus Förbereder överlämning till slutlig budfirma 27 okt 2008

haha hur många budfirmor har haft den kan man ju fråga sig, och eller har de suttit och lekt med datan och därav tiden det tagit för dem att leverera den?

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-27 23:38

virtu: så nu e våra varor tillsammans i nederländerna eller bör de vara i sverige ?

Ursprungligen av Morjas:

virtu: så nu e våra varor tillsammans i nederländerna eller bör de vara i sverige ?

De har förmodligen just packats ihop i Nederländerna och UPS kommer ta över under morgondagen, och då kommer ni även få trackingnummer.
Och när väl UPS har paketet brukar det gå fort.

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-27 23:51

ok så då kan jag vänta mig kanske få det på fredag ?
så man kan få det tills man fyller år?
kan man ha så tur, hur länge har det tagit för er från nederländerna ?

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-28 06:07
Ursprungligen av Morjas:

ok så då kan jag vänta mig kanske få det på fredag ?
så man kan få det tills man fyller år?
kan man ha så tur, hur länge har det tagit för er från nederländerna ?

Tycker att det låter rimligt att ni får det i veckan, annars är det konstigt.

Min status, blir till att ta ut lite flex idag från jobbet.
Edit: Woho! Ute för leverans!

Citat:

MALMO STURUP,
SE 28/10/2008 5:54 UTE FÖR LEVERANS
28/10/2008 5:54 IMPORTSKANNING
28/10/2008 5:54 DESTINATIONSKANNING
28/10/2008 5:54 IMPORTSKANNING
28/10/2008 4:53 ANKOMSTSKANNING

Senast redigerat 2008-10-28 06:44
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-28 09:49
Ursprungligen av bolen:

Tycker att det låter rimligt att ni får det i veckan, annars är det konstigt.

Min status, blir till att ta ut lite flex idag från jobbet.
Edit: Woho! Ute för leverans!

Grattis bolen

Min har kommit!

Kom bara för en halvtimma här direkt till jobbet. Så nu är det många smärtsamma timmar när jag bara får sitta och titta på lådan innan jag får gå hem och leka.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-28 10:50
Ursprungligen av virtuality:

Min har kommit!

Kom bara för en halvtimma här direkt till jobbet. Så nu är det många smärtsamma timmar när jag bara får sitta och titta på lådan innan jag får gå hem och leka.

Ja de där måste ju va höjden av plågeri, jag menar är man inte sjuk innan så blir man ju de då liksom. De kommer ge mig frossa o allt liksom av att inte få pilla liksom

Bevaka tråden