Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Om du snabbt vill bli bättre på C++ så har jag skrivit två korta artiklar som kan hjälpa både nybörjaren och den mer erfarna C++-programmeraren. Artiklarna är utformade som minnesregler som du lätt kan tillämpa på din egen programkod!
Jag är jätteintresserad av era åsikter, så ge mig gärna feedback här i forumet!
Om mig: Jag har programmerat C++ sen 1995 och undervisat C++ sedan 2000 på KTH, i näringslivet och i form av privatlektioner. Artiklarna ovan handlar om det jag tycker folk behöver mest hjälp med, så jag hoppas att de är till nytta!
Ska bli intressant att läsa. Jag håller själv på att lära mig detta... Har du några tips för oss som utvecklar på Mac? Typ en Kom-igång-guide eller något hade varit bra. Vad är det för skillnad att programmera i OSX än i Windows XP? Jag har mestadels lärt mig allt i en windowsmiljö.
Det fina är att det inte är någon skillnad alls. Så kan du programmera C++ på Windows så ska det gå bra på Mac. Dagens kompilatorer brukar följa standarden riktigt bra.
Det som kan skilja sig är det som inte specificeras av C++-standarden, t.ex. hur man skapar GUIn. Men GUIn på Mac är inte mitt område, så det blir till att googla.