Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte logga in till homerun.

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-10-31 07:36

Som många andra så fick jag ett sms från Telia med inloggningsuppgifter till homerun. Problemet är att de inte funkar. Hamnar bara på en sida som säger "Bad username/password". Har dubbel- och trippelkollat uppgifterna och allt verkar stämma, men kommer fortfarande inte in.
Gjorde ett försök med Telias kumdtjänst men hamnade på plats 60 i kön, med 40 minuters väntetid.
Någon som vet vad felet kan vara? Har jag missat någon inställning?

Gör en länk och prova: https://login.homerun.telia.com/sd/login?username=46xxxxxxxx&password=xxxxxxx

(byt ut kryssen mot ditt användarnamn och lösenord)

• Medlem
  • 2008-10-31 07:57

versala "O" kan ibland förväxlas med siffran noll "0" och tvärtom.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2008-10-31 08:21

Skall prova med länktipset och se ifall det funkar nästa gång jag befinner mig vid ett Homerunnätverk.
Har visserligen fast 3G på mitt abbonemang, men är man i närheten av ett Wifi-nätverk så prioriteras det i telefonen och jag har ingen lust att stänga av det varje gång man närmar sig ett homerunnätverk.
Vill ju gärna utnyttja den högre hastigheten när jag ändå betalar för det.
Annars får jag väl ta en kall drink och sätta mig Telias evighetslånga supportkö.

Givetvis ska homerun fungera i din lur. Det är ett rimligt krav.

Det tog ett tag innan jag lyckades. Men när jag lyckades gjorde jag såhär:

- Väl inne i ett homerunområde anslöt jag till homerun-nätet genom att aktivera Wifi och välja homerun.
- Jag startade Safari och tryckte på refresh eller gick till en ny adress helt enkelt. På så vis kom jag automatiskt till Homeruns inloggning.
- Nu när den bad om lösenord och användarnamn klickade jag fram länken som beskrivits tidigare i tråden och VIPS! så var jag inloggad.

Men tänk på: du måste acceptera pop-ups (Systeminställningar -> Safari). Och när du är inloggad kan du starta ett nytt Safarifönster för säkerhets skull.

Lycka till!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-10-31 09:55
Ursprungligen av henkebarn:

Givetvis ska homerun fungera i din lur. Det är ett rimligt krav.

Det tog ett tag innan jag lyckades. Men när jag lyckades gjorde jag såhär:

- Väl inne i ett homerunområde anslöt jag till homerun-nätet genom att aktivera Wifi och välja homerun.
- Jag startade Safari och tryckte på refresh eller gick till en ny adress helt enkelt. På så vis kom jag automatiskt till Homeruns inloggning.
- Nu när den bad om lösenord och användarnamn klickade jag fram länken som beskrivits tidigare i tråden och VIPS! så var jag inloggad.

Men tänk på: du måste acceptera pop-ups (Systeminställningar -> Safari). Och när du är inloggad kan du starta ett nytt Safarifönster för säkerhets skull.

Lycka till!

Det står ju Blockera pop-uper, den ska alltså vara avslagen då?
Det har inte jag, men jag har kört Homerun tidigare. Vet dock inte om den inställningen har kommit i en senare uppdatering....

Du ska INTE blockera pop-ups, du skall alltså acceptera dem

• Medlem
  • 2008-10-31 11:04

Vill bara viska att jag har pop-up avslagen och loggar in med länktipset ovan.

PS. Heter det inte Calippo numera...?

• Medlem
  • Alingsås
  • 2008-10-31 13:09

I mitt fall så kan jag bara upplysa om att jag nu har provat att logga in på ett homerunnätverk, både med länktipset och att stänga av/sätta på pop-upper.
Funkar fortfarande inte...

Lyckades komma fram till Telias Kundtjänst och prata med en trevlig (!) person som gjorde vad han kunde för att hjälpa till.
Dock så hade han aldrig hört talas om det här felet. Men han fick mitt nummer och sade att han skulle kolla upp detta och höra av sig.

Fortsättning följer...

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-10-31 20:11

Jag ändrade i rutan till "telia surfzon" och inte till det som stog direkt...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-29 01:02

Jag har ett annat problem med nya iPhone OS 3.0. Första gången jag loggade in på Homerun så fungerade allt frid och fröjd. Numera kommer det upp en ruta där det står "Connecting" (kör engelska menyer) och där står den och tuggar i flera minuter - inget händer. Tips?

Vet att det finns andra apps etc. men vill veta hur nya autologin fungerar för er andra...?

Jag verkar lida av samma problem med "connecting..." och den lilla snurrande saken, fast på svenska. Minuter går och inget händer. Fast det är bara i Safari jag upplever det och inte i någon annan applikation. Har testat med allt annat och det bara fungerar, som sig bör, men inte Safari. Så förutom den lilla irritationen verkar autologin funka. Hoppas på en fix i OS 3.1!

Fast om någon har ett tips till oss, så skulle ju det vara jättetrevligt också!

• Medlem
  • 2009-09-02 18:21

Kan bara instämma med de senaste inläggen. Når allt utom ren webb. Kan någon moderator bryta här och starta ny tråd?

• Medlem
  • Alingsås
  • 2009-09-02 18:38

Har fortfarande inte fått Homerun att fungera på min telefon. I Sverige...
Däremot hittade jag ett Telia HomerunNätverk när jag satt och väntade på ett försenat plan på Kastrups flygplats i Danmark. Det funkade alldeles utmärkt att logga på med mitt gamla inlogg och lösenord!
Väl hemma i Sverige provade jag igen. Funkade inte...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-03 22:07
Ursprungligen av Jimsan:

Har fortfarande inte fått Homerun att fungera på min telefon. I Sverige...
Däremot hittade jag ett Telia HomerunNätverk när jag satt och väntade på ett försenat plan på Kastrups flygplats i Danmark. Det funkade alldeles utmärkt att logga på med mitt gamla inlogg och lösenord!
Väl hemma i Sverige provade jag igen. Funkade inte...

Logga in på dina sidor på telia och generera ett nytt lösen. Alternativt kan du ringa Telia och be dem göra det.

• Medlem
  • 2009-09-05 10:37

Idag funkar det. Tilläggas bör att jag alltid väljer hotspot 'Telia' före 'Homerun'.

Edit: Det var tillfällig lyckoträff. Tillbaka till otillgängligheten igen.

Senast redigerat 2009-09-05 22:20
  • Medlem
  • 2009-11-17 08:48

Hittade tillfällig lösning på "Ansluter…"-problemet*:

Jag köpte WifiTrak på App Store för att se om det kunde lösa mitt 3.X-problem med att få kontakt med routern från vissa rum. Det fungerar finfint. Då det visar mer info om nätverken ville jag även se om det var någon skillnad mellan de homerun-stationer som tillåter smidig anslutning och de som bara "snurrar" ("Ansluter…"-problemet). Jag upptäckte ingen skillnad men de flesta stationer hade fler nätverk igång med samma namn, men på olika kanaler.

Vid en problemstation väljer jag i WifiTrak en annan homerun (ofta något svagare i styrka) än den som automatiskt ansluts till och även Safari fungerar!

Jag skall fråga på Fråga Telia-tråden http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/270397-fraga-telia.html och visa skärmdumpar så hoppas vi att de konfigurerar samtliga routrar rätt.

* När auto-login strular och de flesta tjänster fungerar via homerun-wifi förutom html-tjänster som Safari m fl

Senast redigerat 2009-11-19 08:32
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-12-17 20:35
Ursprungligen av DrDip:

Hittade tillfällig lösning på "Ansluter…"-problemet*:

Jag köpte WifiTrak på App Store för att se om det kunde lösa mitt 3.X-problem med att få kontakt med routern från vissa rum. Det fungerar finfint. Då det visar mer info om nätverken ville jag även se om det var någon skillnad mellan de homerun-stationer som tillåter smidig anslutning och de som bara "snurrar" ("Ansluter…"-problemet). Jag upptäckte ingen skillnad men de flesta stationer hade fler nätverk igång med samma namn, men på olika kanaler.

Vid en problemstation väljer jag i WifiTrak en annan homerun (ofta något svagare i styrka) än den som automatiskt ansluts till och även Safari fungerar!

Jag skall fråga på Fråga Telia-tråden http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/270397-fraga-telia.html och visa skärmdumpar så hoppas vi att de konfigurerar samtliga routrar rätt.

* När auto-login strular och de flesta tjänster fungerar via homerun-wifi förutom html-tjänster som Safari m fl

Vad menar du med "svagare" i styrka? Du vet att det står ett minustecken framför, så du väljer alltså ett med högre -dBvärde? Verkar konstigt....

• Medlem
  • 2009-12-17 22:08
Ursprungligen av kenjon:

Vad menar du med "svagare" i styrka? Du vet att det står ett minustecken framför, så du väljer alltså ett med högre -dBvärde? Verkar konstigt....

Visst är det konstigt att den med högre värde (svagare väl..?) inte klarar automatisk inloggning men den med lägst gör det! Utan WifiTrak får jag inte tag i den svagare utan Safari bara snurrar vidare med sitt "Ansluter...".

Skönt att utvecklarna kollar över detta nu
http://www.99.se/1854275-post127.html

Senast redigerat 2009-12-22 18:51
  • Medlem
  • 2009-12-22 18:50

Nu funkar automatisk inloggning igen. Här är orsak och verkan: http://www.99.se/1855234-post128.html

1
Bevaka tråden