Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook (okt 2008)

Tråden skapades och har fått 327 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Bara en notis, för er som väntar i Göteborg så finns det fortfarande Macbooks kvar på Mediamarkt av både 2.4 GHz och 2.0 GHz. Så det är bara att avbeställa och åka ner och hämta en direkt

Ringde precis apple, min beställning skickades den 27 okt och har fortfarande inte kommit fram till nederländerna. Låter ju nästan helt otroligt... Dessutom sa killen jag pratade med att dom har väldigt mycket att göra nere på lagret i nederländerna, och att det därför tar lite längre tid än beräknat. Min beräknade leveranstid är 5 nov, men han trodde mer på sjätte eller sjunde.

Jag har beställt en 2.4 med 4 gig ram och iPod Nano, minidisplay -> DVI

Har också pratat med kundtjänsten rätt flitigt och verkar vara mer eller mindre kaos där nere i Holland. Min låg som väntade på budfirma i 4-5 dagar tex.

Nu är den dock på väg och MacBooken + iPoden ska vara ute för leverans under dagen

Ursprungligen av jacoblo33:

Har också pratat med kundtjänsten rätt flitigt och verkar vara mer eller mindre kaos där nere i Holland. Min låg som väntade på budfirma i 4-5 dagar tex.

Nu är den dock på väg och MacBooken + iPoden ska vara ute för leverans under dagen

Blev din status uppdaterad till "leverans enligt schema" idag? Sa supporten då att den skulle levereras till dig idag?

Ursprungligen av AnteWigr:

Blev din status uppdaterad till "leverans enligt schema" idag? Sa supporten då att den skulle levereras till dig idag?

Fick den uppdateringen under gårdagen och sen fick jag den på TNT Overnight med hjälp av trevlig support på svenska kundtjänsten. Försändelsenumret dök upp sent igår och lämnade vid elvatiden på kvällen. Så hade nog lite flyt samt hjälpen från kundtjänst.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-31 12:01

Jag börjar bli riktigt irriterad nu. Har fått statusen "Leverans schemalagd av slutlig budfirma, se beräknat leveransdatum" vilket är idag. Det har uppdaterats ett par gånger nu på morgonen. Något trackingnummer har jag inte fått. Men när jag ringer Apple säger de att den fortfarande är i Holland.

Så nu vet jag inte vad som gäller. Ska man behöva vara hemma hela dagen idag, för det är inte säkert att Apple har 100% info tydligen. Och kommer den då inte idag så får man sitta hemma hela måndag, tisdag i värsta fall. För chaufförerna på budfirman de anlitar går inte att kontakta och man har tur om de ringer en och frågar efter portkod och dylikt....

Jag beställde min den 15:e, och tydligen har andra kunder som beställt betydligt längre tid efter det fått sina.

Besviken är jag, milt uttryckt......

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-31 10:49

Är det någon som vet ungefär vilka tider UPS lämnar ut paket? Är det från 08:00-17:00?

Nu har min Macbook levererats
Budet kom vid 14-tiden, dvs de lyssnade till min uppmaning att komma efter 12. Det lönar sig ibland att klaga!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-31 14:53
Ursprungligen av SnowFlax:

Nu har min Macbook levererats
Budet kom vid 14-tiden, dvs de lyssnade till min uppmaning att komma efter 12. Det lönar sig ibland att klaga!

Grattis

Får man fråga när du beställde och om du beställde med en nano ? Vem ringde du och klagade på ? Jag funderar på och avbeställa min och gå och köpa i butik, applestore verkar vara det långsammaste alternativet

Aktuell leveransstatus På väg till mållandet - nästa uppdatering förväntas inom 4-5 arbetsdagar 31 okt 2008

Kul.. Jag som hade väntat mig ett nummer så jag kunde tracka paketet.. skit också.

Nya bud hos mig. Har precis fått trackingnummer och genom UPS fått reda på att datorn fortfarande befinner sig i Holland
Beställde även en Nano och väntas få paketet på Onsdag.

Ursprungligen av MackeK:

Grattis

Får man fråga när du beställde och om du beställde med en nano ? Vem ringde du och klagade på ? Jag funderar på och avbeställa min och gå och köpa i butik, applestore verkar vara det långsammaste alternativet

Tack så mycket. Ber om ursäkt för att svaret dröjt lite.
Jag beställde även en iPod nano. För att klaga ringde jag 020-788 799.
Som det står i tidigare inlägg: är du inte student (eller på något annat sätt kan få 10% studentrabatt) finns det inget syfte med att beställa från Applestore. Jag har själv riktigt goda erfarenheter av Dustin Home och rekommenderar företaget.

det var banne mig snabba ryck här! fick mitt trackingnr av UPS igår kväll/natt. Nu ringde dom och skulle leverera paketet på morgonkvisten... Bra Bra!

Jag fick min idag! Lider med er som väntar men det är definitivt värt det - helt fantastisk maskin! Är jättenöjd.

Håll ut!

min skickades idag, hade 13-14 november som leveransdatum först. Nu blev det 10:e
Undrar om det inte blir tidigare ändå

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-01 01:08

Köpte en idag på Kullander i Malmö och kan bara säga att jag är hur nöjd som helst. Skärmen är strålande och den har inga uppenbara defekter. Så sjukt snygg är den! Tyst och sval är den också. Stort prestandalyft från iMac G4:n på 1,25 Ghz.

Köpte och min hos Kullanders i veckan är är mycket nöjd med datorn.
Skärmen är knivskarp, tyst att jobba med och hur snygg som helst.
Eftersom jag använder den på jobbet så kör jag både med OSX och Vista.
Funger hur bra som helst med Bootcamp.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-01 09:21

Beställde nya MB 2,0GHz i standardutförande via Kullander nyss.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-11-02 19:15
Ursprungligen av Reisan:

Beställde nya MB 2,0GHz i standardutförande via Kullander nyss.

Grattis! Har du sålt din Mac Pro för en liten MacBook?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-02 19:19
Ursprungligen av dayweed:

Grattis! Har du sålt din Mac Pro för en liten MacBook?

Nä, har MP:n kvar, men ska sälja den inom snar framtid.

woho, mitt datum har ändrats från 14:e till 10:e och nu...4:e!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-11-01 14:12
Ursprungligen av godpuppet:

woho, mitt datum har ändrats från 14:e till 10:e och nu...4:e!

Vad har du utfört för okristeliga handlingar för att förtjäna detta godpuppet? Själv beställde jag 22 okt med första beräknade leveransdatum satt till 6-7 nov, som har därefter ändrats först till 10 och nu 11 nov.

Buhuu

Ursprungligen av Robban!:

Vad har du utfört för okristeliga handlingar för att förtjäna detta godpuppet? Själv beställde jag 22 okt med första beräknade leveransdatum satt till 6-7 nov, som har därefter ändrats först till 10 och nu 11 nov.

Buhuu

Haha, jag är dock född i en formsvacka och brukar alltid ha otur. Kanske tycker någon jag är värd lite flyt

Men den har inte kommit ännu, håller dock tummarna för den 4:e

När jag spårar via UPS:

"Ditt paket har utsatts för ett undantag."

Vad tusan ska detta innebära?

Ursprungligen av godpuppet:

När jag spårar via UPS:

"Ditt paket har utsatts för ett undantag."

Vad tusan ska detta innebära?

UPS kom på att du brukar ha otur

Min Macbook kommer troligen imorgon (3/11).
Jag undrar (och hoppas starkt) att det går bra att jag tar emot den, för jag är 16år och mina föräldrar är bortresta.

Leveransaddressens namn är mitt, men kan det vara något så fånigt som att mina föräldrar måste skriva sin namn teckning på nåt papper?

tack på förhand!

/Vistor

Ursprungligen av Carlssson:

Min Macbook kommer troligen imorgon (3/11).
Jag undrar (och hoppas starkt) att det går bra att jag tar emot den, för jag är 16år och mina föräldrar är bortresta.

Leveransaddressens namn är mitt, men kan det vara något så fånigt som att mina föräldrar måste skriva sin namn teckning på nåt papper?

tack på förhand!

/Vistor

Nä, det är inga problem.

Denna eviga väntan, man bli ju smått galen!

Är lite nyfiken på om någon som gjorde sin beställning den 16e oktober fortfarande sitter och väntar eller är det bara jag?

Status på min:
Beräknat leveransdatum: "07 nov 2008 (kan komma att ändras)"
Aktuell leveransstatus: "På väg till kund – leverans enligt schema"

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-03 13:23

Ursprungligen av alomolife:

Denna eviga väntan, man bli ju smått galen!

Är lite nyfiken på om någon som gjorde sin beställning den 16e oktober fortfarande sitter och väntar eller är det bara jag?

Status på min:
Beräknat leveransdatum: "07 nov 2008 (kan komma att ändras)"
Aktuell leveransstatus: "På väg till kund – leverans enligt schema"

Jag beställde min MB den 15e och har precis samma status som du. Riktigt surt! Det var först beräknat 4-5 november men nu står det:
"Beräknat leveransdatum: 07 nov 2008 (kan komma att ändras)
Aktuell leveransstatus: På väg till kund – leverans enligt schema"
:'(:'(

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-03 12:04

alomlife: jag väntar också, beställde samma dag. fast nu har jag ett UPS-trackingnummer iaf. Beräknad leverans den 5:e. Det enda det står i UPS trackinginformation är: "Debitering mottagen". Well, den som väntar på något gott. (beställde en skrivare och touch 16gb också)

Bevaka tråden