Du kan använda recovery-mode eller sätta telefonen i DFU-mode. Pröva först med Recovery-mode. Telefonen ska var avstängd när du startar.
Recovery-mode= Anslut telefonen till datorn och hålla nere Power- och Homeknappen samtidigt i 10 sek tills Apple-märket kommer upp, släpp Power och håll kvar Home-knappen i 5 sek tills iTunes-märket och USB-kabeln kommer upp. Då kan du trycka på återställ. Om det inte fungerar; ha Home intryckt under tiden du ansluter till datorn med USB-kabeln.
DFU-mode= Håll inne Start- och Homeknappen tills skärmen slocknar. Efter 2 sek släpper du Start och fortsätter hålla inne Home. Efter 10 sek står det i iTunes att telefonen är i återställningsläge. Är det något på skärmen är det inte DFU mode.
Sedan får du välja mellan att återställa Musik/Program/Bilder/Filmer etc till den ursprungliga versionen eller ge din iPhone ett nytt namn och göra nedladdningen själv. Jag brukar göra det sistnämnda eftersom jag då kan ladda ned saker i den ordning som jag själv vill.
Om något inte fungerar så kommer det upp felmeddelanden. Googla de numrena isf.
Om Error 1603 skulle poppa upp så får du tex nedgradera till 1.1.4 och även nedgradera iTunes till 7.5. Läs mer här: Error 1603 When Restoring iPhone in iTunes