Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedre delen av skärmen fungerar inte. En idé

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-10-21 20:27

Hej

Jag har en fullt fungerande iPhone och en 2G iPhone där nedre delen av skärmen inte fungerar.
Den har det klassiska felet att nedre centimetern inte fungerar förutom när man använder telefondelen eller Appstore.

Surfa går att göra men däremot så går det inte att skriva . eller mellanslag förutom i landscape mode men det är OK men största problemet är att det inte går att skriva SMS då mellanslag och det är längst ner.
Det går heller inte att ändra nätverksinställningarna då . är längst ner och behövs i online.telia.se.

Det finns en VNC-server för iPhonen som gör att man kan styra den från en dator och då tänkte jag att man kunde installera det och skriva in inställningarna från datorn och installera att tredjeparts SMS-program.

Problemet är att VNC-servern finns i Cydia och knapparna längst ner i Cydia inte går att trycka på..

Några tips på hur jag ska kunna få in detta och ge någon användning för telefonen igen?

  • Oregistrerad
  • 2008-10-21 20:34

Jag tror att jag har kommit på det.. Den är ju hackad och då kan man väl SSHa in va? I så fall borde ju någon kunna ladda hem Veency från Cydia, zippa det åt mig så att jag kan ladda hem och sedan lägga över till telefonen via SSH? Borde inte det funka?

Öka sensitivity på skärmen. Googla efter detta eller sök på detta forum då jag beskrivit detta tidigare.

1
Bevaka tråden