Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som har iPhone med krossat glas

Tråden skapades och har fått 107 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag är helt förtvivlad. Rubriken säger allt och jag bara sitter och stirrar tomt framför mig.
Någon som har en ide? Kan man lämna in den och byta glas?

ru4real?

Ändrar rubriken från "Tråden för oss som har tappat våran iPhone i marken och krossat glaset" eftersom man kan krossa glaset även på andra sätt.
Baron, Admin

så hemskt. jag skulle inte kunna säga ett ord på flera minuter... bara stirra tomt.

Be någon som ska flyga till staterna väldigt snart att ta den med sig, med kvitto och allt...
Kanske det finns någon vänlig stjärna out there som kan hjälpa dig?
Se till att köra en full jävla recovery på den först dock så att du inte får ett nej för att det är haxxoriserad.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-10-03 20:07

Kanske kan vara något:

http://cgi.ebay.com/Apple-iPhone-for-Spare-Parts_W0QQitemZ170154892751QQcmdZViewItem

Skall gå att fixa själv, har för mig att jag såg en guide till hur man öppnar en iPhone...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-03 20:14

Det här är otroligt. Number one lust object in the world - och så flyger den i marken..

Det enda positiva jag kan tänka mig i den här situationen är väl att på många telefoner sitter skärmen fast i ramen, här kan man åtminstonde byta glaset. I Sverige kan du inte lämna in den förresten, det är USA som gäller.

Var det ett alvarligt fall eller? Tappade min från sitthöjd och det var långa sekunder medans den föll till marken, hade dock tur då den bara blev en liten buckla i ena hörnet. Känns lite tråkigt att den är så ömtålig..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 20:55
Ursprungligen av tharkun:

Känns lite tråkigt att den är så ömtålig..

Ömtålig? Titta på filmen längst ner på sidan.

http://arstechnica.com/reviews/hardware/iphone-review.ars/13

Till op: Trist att höra! Tror också du ska återställa och skicka till staterna... om det nu går? Funkar drulleförsäkring iom att Apples egen garanti egentligen inte täcker en hackad telefon? Berätta hur det går.

Dags att skaffa skin å sånt för att skydda era ögonstenar!
http://store.everythingiphone.com/content/accessories/4-54.htm

Själv sliter jag mitt hår varenda dag. Köpa nu, vänta 9 nov, vad händer, köpa nu, vänta....

En sån här kombo med skin+bältesclips tänker jag köpa till min framtida iPhone. Behöver tåliga grejer i jobbet. Få knappar är bara ett plus, mindre skit som åker in i knappsatsen! Inga fler krossade glas, tack!

Hej!

Tack för de vänliga orden. Jag befinner mig i USA just nu och tänker ta mig till Apple Store och höra mig för imorgon. Kommer hur som helst att köpa en ny. Kan inte tänka mig ett liv utan den.

Tårarna har torkat nu... Livet börjar sakta återvända

Ursprungligen av ru4real?:

Hej!

Tack för de vänliga orden. Jag befinner mig i USA just nu och tänker ta mig till Apple Store och höra mig för imorgon. Kommer hur som helst att köpa en ny. Kan inte tänka mig ett liv utan den.

Tårarna har torkat nu... Livet börjar sakta återvända

En fråga bara, befann du dig i staterna när det hände, eller drog du dit bara för detta?

hehe... det hände här i Boston.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-04 20:04

Det förändrar saken..

vilken luring!

Apple Store i Boston erbjöd sig ersätta telefonen för USD 250.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-08 01:15

Det var INTE billigt.. halva priset av varan för en reparation känns lagom kul alltså

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-08 08:01

Ojojoj, fy bubblan vad hemskt. Dock förvånar det mig att du lyckades krossa glaset genom att tappa den i marken. Kanske är denna YouTube-video fake? Enligt videon verkar iPhonen rätt tålig...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-18 22:49

Ingen stackare där ute som har byt glaset själva?

LCD Screen Display + Outer Glass for Apple iPhone 2G - eBay (item 300257482225 end time Sep-12-08 22:21:00 PDT)

Undrar mest bara vad detta betyder: "Brand New
This is a best replacement for any old and damaged LCD Display of Apple iPhone 2G (NOT FOR 3G)

A flex cable is attached to the LCD and it does NOT come with any screen digitizer, LCD SCREEN DISPLAY and OUTER GLASS LENS only, please don't mix up with similar listings of other sellers"

vad fan är en screen digitizer? Finns ju bra filmer på youtube om hur man gör det själv. Är det en bra lcd-skärm man får med detta packetet eller är det någe skit?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-19 03:34
Ursprungligen av ixon84:

Ingen stackare där ute som har byt glaset själva?

LCD Screen Display + Outer Glass for Apple iPhone 2G - eBay (item 300257482225 end time Sep-12-08 22:21:00 PDT)

Undrar mest bara vad detta betyder: "Brand New
This is a best replacement for any old and damaged LCD Display of Apple iPhone 2G (NOT FOR 3G)

A flex cable is attached to the LCD and it does NOT come with any screen digitizer, LCD SCREEN DISPLAY and OUTER GLASS LENS only, please don't mix up with similar listings of other sellers"

vad fan är en screen digitizer? Finns ju bra filmer på youtube om hur man gör det själv. Är det en bra lcd-skärm man får med detta packetet eller är det någe skit?

Inte helt säker på vad det är på en iPhone, men på en vanlig pekskärm är en digitizer den tryckkänsliga delen.

buäääääää

Jag droppade min iPhone 3G (svenskköpt) i marken. med sprucket glas som följd och lämnade i dag in den på Teliabutiken.
Det kommer att kosta MINST 2500 kr att laga men han trodde snarare på 3500.

Hur jävla många telefoner finns det inte nu i världen och i bara den här telebutiken så hade de haft inne säker 10 stycken med spräckt skärm.
Man kan ju tycka att reservdelarna borde vara lite billigare.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-28 18:59
Ursprungligen av Lahitraho:

Jag droppade min iPhone 3G (svenskköpt) i marken. med sprucket glas som följd och lämnade i dag in den på Teliabutiken.
Det kommer att kosta MINST 2500 kr att laga men han trodde snarare på 3500.

Hur jävla många telefoner finns det inte nu i världen och i bara den här telebutiken så hade de haft inne säker 10 stycken med spräckt skärm.
Man kan ju tycka att reservdelarna borde vara lite billigare.

Det är en touchscreen... inte en vanlig glasruta direkt.

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2008-10-29 13:21
Ursprungligen av Lahitraho:

Jag droppade min iPhone 3G (svenskköpt) i marken. med sprucket glas som följd och lämnade i dag in den på Teliabutiken.
Det kommer att kosta MINST 2500 kr att laga men han trodde snarare på 3500.

Hur jävla många telefoner finns det inte nu i världen och i bara den här telebutiken så hade de haft inne säker 10 stycken med spräckt skärm.
Man kan ju tycka att reservdelarna borde vara lite billigare.

Om det bara är sprucket glas kanske du med lite händiga fingrar kan byta det själv, reservdelen verkar finnas här: iPhone 3G Ytterglas Display endast 299:- + kanske nån frakt

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-30 16:09
Ursprungligen av Lahitraho:

Jag droppade min iPhone 3G (svenskköpt) i marken. med sprucket glas som följd och lämnade i dag in den på Teliabutiken.
Det kommer att kosta MINST 2500 kr att laga men han trodde snarare på 3500.

Hur jävla många telefoner finns det inte nu i världen och i bara den här telebutiken så hade de haft inne säker 10 stycken med spräckt skärm.
Man kan ju tycka att reservdelarna borde vara lite billigare.

Tappade min med. Följden blev sprucket glas och trasig display (blinkar och har sig). Skulle lämna in den på Telia men fick till svar att det ska kosta 4900:- att byta display.
Då köper jag hellre en ny %€#"%&%#" #&)(.

Dom är jävligt omtåliga! Det är fan jobbigt.

Nu ska jag ringa hemförsäkringen och se vad dom säger.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-11-01 00:43

Jag har tappat min iPhone (1G) stenhårt i asfalten flera gånger (speciellt på fyllan, eller vid urstigning ur bilen med iPhonen i t.ex. chinosfickor) utan att det har hänt mer än lite märken på metallbaksidan.

När jag sedan står och lirar Guitar Hero bakom soffan hemma (för att komma längre ifrån TV'n) lägger jag telefonen på soffryggens överkant och ser den glida retsamt nedåt (men jag spelade och lät den därför fortsätta sitt - vad som senare skulle visa sig - ödesdigra fall i golvet.) Jag har ett trägolv och soffan är ca metern hög. BOOM, hela överkanten av displayen är sprucken samt en spricka som går långt nedåt nederkanten av displayen.

Visst om den hade gått sönder under asfaltsfallen, men från soffan?

Som tur är täcker sprickorna endast den svarta delen i överkanten och den långa sprickan ser man endast från sidan, så tittar man rakt uppifrån (vilket man ju oftast gör) syns det knappt.

Nu, någon månad senare, har det dock börjat lossna bitar från displayen så det blir väl till att köpa sig en ny iPhone (pallar inte att springa runt med tape på telefonen). Men dock känns en 1G mer rätt den "nya" dock, mer old school.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-01 19:03
Ursprungligen av Occhino:

Jag har tappat min iPhone (1G) stenhårt i asfalten flera gånger (speciellt på fyllan, eller vid urstigning ur bilen med iPhonen i t.ex. chinosfickor) utan att det har hänt mer än lite märken på metallbaksidan.

När jag sedan står och lirar Guitar Hero bakom soffan hemma (för att komma längre ifrån TV'n) lägger jag telefonen på soffryggens överkant och ser den glida retsamt nedåt (men jag spelade och lät den därför fortsätta sitt - vad som senare skulle visa sig - ödesdigra fall i golvet.) Jag har ett trägolv och soffan är ca metern hög. BOOM, hela överkanten av displayen är sprucken samt en spricka som går långt nedåt nederkanten av displayen.

Visst om den hade gått sönder under asfaltsfallen, men från soffan?

Som tur är täcker sprickorna endast den svarta delen i överkanten och den långa sprickan ser man endast från sidan, så tittar man rakt uppifrån (vilket man ju oftast gör) syns det knappt.

Nu, någon månad senare, har det dock börjat lossna bitar från displayen så det blir väl till att köpa sig en ny iPhone (pallar inte att springa runt med tape på telefonen). Men dock känns en 1G mer rätt den "nya" dock, mer old school.

Fallen i asfalten gjorde antagligen att den sprack lättare på golvet sen.

Tappade iPhonen i en stentrappa härom veckan. Glaset höll, men dagen efter sprack det när jag råkade stöta till med luren mot klockan. Genom jackärmen... Var väl spänningar i glaset från fallet i trappan. Sprack upp i en stor stjärna från högtalarhålet.
Eftersom det är en parallellimporterad 3G-lur kändes rep via Telia lite uteslutet. Fick glaset bytt snabbt och bra hos Home Media i Gbg. Skickade luren med rek på posten, hade den tillbaka efter en vecka. Inte direkt gratis, men klart billigare än priser nämnda ovan.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2008-12-04 18:07
Ursprungligen av Sickdude:

Tappade iPhonen i en stentrappa härom veckan. Glaset höll, men dagen efter sprack det när jag råkade stöta till med luren mot klockan. Genom jackärmen... Var väl spänningar i glaset från fallet i trappan. Sprack upp i en stor stjärna från högtalarhålet.
Eftersom det är en parallellimporterad 3G-lur kändes rep via Telia lite uteslutet. Fick glaset bytt snabbt och bra hos Home Media i Gbg. Skickade luren med rek på posten, hade den tillbaka efter en vecka. Inte direkt gratis, men klart billigare än priser nämnda ovan.

Vad blev priset med rekomenderad frakt då?

Finns det Glas tlll G2 hittar bara till 3Gn

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-12-04 22:57
Ursprungligen av blomman_J_:

Finns det Glas tlll G2 hittar bara till 3Gn

På första generationen sitter glaset ihop med touchscreen, tror inte du kan köpa bara glaset.

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-12-07 18:56

Olyckan var framme igår. Full som en fan tappade jag mobilen inne på nattklubben. Det resulterade i sprucket glas. Telefonen fungerar bra, det går att använda skärmen men glaset är totalt krossat så det är lite halvsvårt att läsa, och när man drar runt med fingrarna får man små skärvor.

Går det att byta glas? Går det att göra själv? Vad jag kunnat utläsa av tråden så sitter glaset ihop med skärmen och inte går att byta. Men här verkar man kunna köpa en ny front. Och dyrt var det inte ens. Om det går att byta själv. Finns det någon guide ni kan rekommendera då?
iPhone 2G Display Glass

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-08 19:01
Ursprungligen av Okkido:

Olyckan var framme igår. Full som en fan tappade jag mobilen inne på nattklubben. Det resulterade i sprucket glas. Telefonen fungerar bra, det går att använda skärmen men glaset är totalt krossat så det är lite halvsvårt att läsa, och när man drar runt med fingrarna får man små skärvor.

Går det att byta glas? Går det att göra själv? Vad jag kunnat utläsa av tråden så sitter glaset ihop med skärmen och inte går att byta. Men här verkar man kunna köpa en ny front. Och dyrt var det inte ens. Om det går att byta själv. Finns det någon guide ni kan rekommendera då?
iPhone 2G Display Glass

Problemet är att glaset är limmat med touch elektroniken på första generationen. Alltså du måste lösa upp allt sprucket glas från elektroniken sen limma nya glaset igen. Resultat kan bli väldigt dåligt om du inte är väldigt noggrann. Det kanske är lättare att köpa glaset och elektroniken på samma gång. Är dyrare men lättare att byta.

//Rob

Bevaka tråden