Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor angående iPhone 3G!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-11-01 13:30

Hej!
Det är så att jag har en iPhone 2G som jag tyvärr har haft endel problem med så jag har kanske tänkt köpa en iPhone 3G från Telia. Men jag har lite frågor om den som jag hoppas ngn kan besvara.

1: Vilken firmware har telefonen när man köper den?

2: Är det lätt att uppgradera den till den senaste(2.1)?
Altså när du uppgraderar en iPhone 2G så måste du ju låsa upp den och använda en massa program, måste man det nu? Eller asså när den har uppgraderats så är det väll bara att ringa och så va? Man behöver väll inte använda ngt program eller göra ngt för att man ska kunna ringa med den efter en uppdatering???

3: Om du ,tex, köper några Apps från App Store och sedan uppdaterar den, finns då det som du har köpt kvar? Eller måste du köpa de igen för att få de?

4: Är det lätt att jailbreaka den? Och fungerar det bra?

Jag tror det var allt för tillfället, tack på förhand om ni kan besvara de här frågorna!

• Medlem
  • 2008-11-01 13:33

Hej!
Ställ en fråga i taget, dvs skapa en tråd för varje fråga.

Men börja med att söka i forumet först. Fråga 2-4 har egna trådar med mycket omfattande svar.

Admin

• Medlem
  • 2008-11-01 13:36

1. Det spelar ingen roll. Det är bara att uppdatera om den inte är hackad.

2. Ja, det är lätt om den inte är hackad.

3. ja de finns kvar.

4. http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/246693-iphone-3g-faq.html

• Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-11-01 13:46

Men man får väll knappast en hackad telefon om man köper den från Telia med deras abonemang??!!

• Medlem
  • 2008-11-01 13:47

Nej, men du frågar om jailbreak.

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-01 19:02

Hade du sökt i forumet så hade du inte ens behöva ställa en av de frågorna...

• Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-11-02 14:05

Men suck! Vrf kan inte jag oxo ställa frågorna?

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-02 16:54
Ursprungligen av Macys:

Men suck! Vrf kan inte jag oxo ställa frågorna?

För att det blir massor med onödiga trådar och svårare för nästa som har samma frågor att hitta rätt svar.

• Medlem
  • 2008-11-02 17:18

Om alla ställer samma frågot hela tiden tyröttar folk först på att svara och sedan på att över huvud taget komma till 99.se. Så sök först, fråga sedan. Och beskriv frågan i rubriken.

• Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-11-20 23:50

Så när man har köpt den så är det bara att ansluta till iTunes å sedan installera 2.1 å när den e klar så e de bara å ringa va?
Man måste väll inte hålla på med en massa saker efter som man måste med iPhone 2G? tex låsa upp den. Utan de e väll bara å ringa å köra när den har uppdaterat klart?

Sedan undrar jag också att om man har ett abonnemnag som e anpassat till iPhone genom Telia, kan man gå in ngn stans på telefonen å kolla hur många minuter man har rint för å hur många gratis man har kvar på den månaden osv?

Å sista frågan: Hur länge räcker 100 mb att surfa för? Kan ni ge lite exempel lr ngt, skulle vara snällt!

• Medlem
  • Täby
  • 2008-11-21 07:11

Som Baron redan har påpekat... EN fråga per tråd och använd sökfunktionen först.

Nu låser jag denna tråd innan den spårar ur helt.

/Mod

1
Bevaka tråden