Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mp3

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-11-03 00:13

Hejsan igen.
Har en liten undran.
Låt oss säga att jag drar hem en cd olagligt från någon skum sida på internet..har hört att det går.
Och vill bränna den som mp3 i Toast 9 på en cd.
Denna skiva vill då ej spelas i min bilstereo eller min kompis hemstereo.
Men den funkar mycket bra med min splitternya dvd maskin.
Men när jag kör in den skivan i min polares pc kan man bränna ut den från pc till cd och få den att funka i bilen tex men ej direkt från min Imac 3,06.
Var i ligger problemet för har även bränt filmer som ej funkar i vissa dvd men kan ses i deras dator istället.
Funkade alltid när jag hade Pc.
Jag förstår inte riktigt är det toast som ställer till det eller va fn.
Det går liksom ej bränna musik.

Provat med iTunes?
Du lägger till låtarna i en spellista, som du sedan markerar.
Sedan tittar du längst ner till höger.
Där ser du en knapp som det står "bränn skiva" på.
Tryck på knappen, det ska då funka att spela upp den enligt min egna erfarenhet iallafall.
Konstigt det inte funkar i toast, jag har ingen erfarenhet av detta program dock.
Lovar inte att detta kommer fungera för dig, men det borde funka då det gjort det hos mig.
Kanske fick bilstereon dåligt samvete över den olagliga skivan

Lycka till!

du kan ju rört ihop det och bränt en mp3-cd istället för en ljud-cd.

Vissa moderna prylar klarar läsa skivan som en dataskiva och läsa mp2-filens på den. Det du skall bränna är en ljud-skiva från iTunes.

Innan tråden stängs kan du ju ändra ordalydelsen i första posten till att bli lite mer allmängiltig. Piratkopiering är inte poppis att diskutera här. Däremot är allmänna frågor om hur man bränner korrekta ljud-cd från mp3/aac i iTunes, Toast etc fullt legitima och nog av intresse för ganska många.

Vi diskuterar inte piratkopierat material här på 99.se.

Om du hade formulerat din fråga lite bättre, så att det inte var uppenbart att det handlade om piratkopierat material, så hade det inte varit några problem.

Men när du ställer frågan på det sättet, så ber du nästan om att tråden ska stängas, vilket jag gör nu.

/Mod

1
Bevaka tråden