Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fjärrkontroll slutat funka :(

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hello!

Min fjärr till min iMac 24" har slutat funka! Går ej längre att styra iTunes eller liknande! vafalls!!?? Nån som vet vad som hänt?

Skumma är att fjärren funkar när jag kör Boxee , som e en mediacenter-lösning..

Fattar noll, nåt som jag råkat ändra i iTunes med nåt kortkommando eller... ja vet inte, Please help!

Funkar ej heller i Cog....

Boxee, liksom Plex och Xbmc installerar ett program som gör så att Xmbc (motsv) startar istället för Front Row.
Det låter som att det hänt i ditt fall. Prova gå in i Boxee och stäng av Apple remote helper eller nåt liknande. Det löser nog ditt problem (fast du blir tvungen att starta Boxee manuellt i fortsättningen).

Ah! de funkar! jag har boxee och xbmc å fick ändra i båda programmen, MEN fan va drygt! då får man välja, pallar inte ändra varje gång man använder, fast nu har jag typ vant mig att inte kunna ändra låt.... hmmm. En annan grej är att musikuppspelaren Cog inte funkar med fjärren om man inte har det överst...

Tack i allafall ullabella, har solstollarna på vinyl de du

Har också problem med min fjärr. Köpte en Apple TV idag, som redan har Boxee inlagt. Jag kan starta ATV, och det blinkar när jag trycker på fjärren, men kan inte navigera i menyn. Ingen av mina två fjärrkontroller fungerar till min ATV.
Någon som vet vad som kan vara fel?

/Hugo

1
Bevaka tråden