Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seven push-mail och Iphone 3G

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!
Köpte mig en Iphone 3G idag och tänkte använda den till jobbet.
På jobbet så kör vi med seven's pushmail applikation.
Går denna att använda till iphonen eller iaf ställa in på iphonen så man får pushmail mot våran exchange 2003 server?

//Patrik

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-03 00:28

Det är i alla fall inga problem att få pushmail via exchange, vad Sevens´s är vet jag inte.

Den uppgift du behöver fylla i när du ställer in kontot, är active sync servern, inte exchange servern.

Ok! men var hittar jag active sync server programvaran?
//patrik

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-03 21:29

Öh, active syncservern? Nu är ni nog ute och cyklar lite.

Har ni en exchserver på jobbet är det bara att fylla i denna information när du skapar mailkontot.

Ursprungligen av zappee:

Öh, active syncservern? Nu är ni nog ute och cyklar lite.

Har ni en exchserver på jobbet är det bara att fylla i denna information när du skapar mailkontot.

Jo känner nog lite så också
måste varit trött, ska försöka konfa upp active sync på exchange servern imorrn.
Någon som har något bra tips på någon sida som går igenom hur man gör?
/MVH
patrik

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-04 08:47

I mitt fall så behövde jag ange activesync servern i stället för exchange servern, men det är inte säkert att det är så för alla.

Prova med den vanliga först - det kanske funkar, vad vet jag?

/Tangen

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-05 18:22
Ursprungligen av Tangen:

I mitt fall så behövde jag ange activesync servern i stället för exchange servern, men det är inte säkert att det är så för alla.

Prova med den vanliga först - det kanske funkar, vad vet jag?

/Tangen

Ursäkta men vad är active sync-servern?
Skillnad mellan den och exchangeservern?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-11-04 13:11

Det finns länkar till dokumentation om ActiveSync hos Apple. Kolla mer (tror jag det var) på företagssidorna om iPhone. Där finns det hur man sätter upp sin(a) burk(ar).

Ursprungligen av frazze:

Det finns länkar till dokumentation om ActiveSync hos Apple. Kolla mer (tror jag det var) på företagssidorna om iPhone. Där finns det hur man sätter upp sin(a) burk(ar).

Tittar runt och hittar ingen bra information, du har inte länk? (kan vara jag som blind)
//Patrik

Här har du deras Enterprise sida för iPhone Apple - iPhone - Enterprise

Här är deras checklista för Exchange http://images.apple.com/iphone/enterprise/docs/iPhone_MS_Exchange.pdf

/Adam

Edit: Har du kollat med IT-avdelningen på ditt företag ifall det tillåter folk att använda sina privata iPhones för push-mail? Kanske inte ska vara möjligt för dig att göra det...

Ursprungligen av adamsen87:

Här har du deras Enterprise sida för iPhone Apple - iPhone - Enterprise

Här är deras checklista för Exchange http://images.apple.com/iphone/enterprise/docs/iPhone_MS_Exchange.pdf

/Adam

Edit: Har du kollat med IT-avdelningen på ditt företag ifall det tillåter folk att använda sina privata iPhones för push-mail? Kanske inte ska vara möjligt för dig att göra det...

Hehe jag som är it-avdelningen
Är väl inte fullfjädrad ritkigt på exchange.

Här har du lite info om iPhone och Exchange

How To Set Up iPhone Exchange ActiveSync - Stephen Foskett, Pack Rat
A Few iPhone Exchange ActiveSync Gotchas - Stephen Foskett, Pack Rat

Det borde kunna hjälpa dig att sätta upp det.

/Adam

Tack!
Hann kolla lite nu, dock så skulle jag nog behöva en mera ingående på hur man konfigurerar active sync server i domänen.
Får kolla närmare ikväll

Senast redigerat 2008-11-04 16:46
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-05 19:38

ingen aning, men det var så jag fick det att funka, kolla i inlägg 11 det var de guider jag följde.
Vi hostar inte vår egen exchange, den ligger hos en extern partner.

/Tangen

Glömde meddela igår att jag fick det att fungera! dock så strula våran active sync/exchange server som fan!
Och ja man kan ha olika active sync delen måste inte ligga på exchange servern (för er info)
Iaf så fungerar det klockrent nu!
Tack för hjälpen iaf
//MVH
Patrik

1
Bevaka tråden