Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop-jpg kan inte öppnas av alla mottagare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sparat ner en bild som jpg direkt från Photoshop och mejlat ut den till X antal personer. Vissa kan öppna filen andra kan inte. Jag vet inte vad som är fel. Nå'n som varit med om liknande problem? Jag har gjort filen till ett lager och den ligger i RGB-läge innan jag sparar den, så det är inget sån't som spökar.

Edit: Filen är gjord i CS3.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-04 13:28

spara om den i förhandsvisning så funkar det överallt

Då tackar jag för tipset. Merci!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-04 13:35

=)...

Det är inte så att du skickat bilagor i formatet "Any Computer (Apple Double)" från Entourage istf ""Windows (MIME64)"? Eller vad nu motsvarande heter i andra mejlprogram. Resultatet kan i så fall bli liknande det som händer vissa Windowsanvändare som öppnar ett USB-minne etc med mac-filer, där alla namn är dubblerade. En "riktig" fil och en med "._" före namnet. Windows är nämligen dåligt på att förstå macens sätt att dela upp filer i "data" och "resource" och ser den som två separata filer..

• Medlem
  • 2008-11-04 19:21

"Save For Web" i Photoshop brukar annars lösa de flesta problem med kompatibilitet på JPEG.

/P

Ursprungligen av johan_tanying:

Det är inte så att du skickat bilagor i formatet "Any Computer (Apple Double)" från Entourage istf ""Windows (MIME64)"?

Jo, det där låter hyfsat troligt. Det funkade förvisso med första tipset att spara bilden från Förhandsvisning.

Tack.

1
Bevaka tråden