Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic 8 & Virtual Memory?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur är det egentligen med Logic & Virtual Memory?
Så fort jag börjar närma mig 4GB så crashar Logic 8.
Trodde det var begränsningen för ens RAM men inte Virtual Memory.
Min "Real Memory" är bara uppe i 2GB.
Kör med EWQL Platinum Play men där jag även valt att en del ska laddas in i RAM.
Men oavsett så är det Virtual Memory som fylls på. Skumt.
Misstänker att det nog är PLAY som är lite instabilt.
Nån som har nån idé på man kan fixa detta?

4GB är gränsen för hur mycket minne ett 32bitars-operativ kan använda, så det är nog orsaken till att det kraschar.

Jag trodde det var med ens fysiska minne inte "virtual memory".

32bitars-program kan inte hantera mer än 4GB per program, det är tex därför det kan bli knas i vissa program med att spela in långa filer om inte programmerarna tänkt på det.

Vet inte hur det står till med Apples proffsprogram och 64bits-stöd, men Adobe hade iallafall problem med det nu i CS4.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-11-04 20:47
Ursprungligen av false messiah:

32bitars-program kan inte hantera mer än 4GB per program, det är tex därför det kan bli knas i vissa program med att spela in långa filer om inte programmerarna tänkt på det.

Vet inte hur det står till med Apples proffsprogram och 64bits-stöd, men Adobe hade iallafall problem med det nu i CS4.

Adobes problem är att de har bytt klass bibliotek. Så för att fixa gui program med 64 bitar måste man koda cooca. Adobe har tidigare skrivit mot carbon som inte finns portat till 64 bitar. Vilket även är ett stort problem för steinberg...

Grejen är att PLAY ska kunna använda minne utanför Logic.
Det ska ju även EXS24 ska kunna göra.
Men trots det fylls ens virtuella minne och det förstår jag inte.

1
Bevaka tråden