Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker Bra aktie app för iPhone? Någon?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver en aktie app som kan hålla reda på anskaffningsvärden på respektive aktie samt hela tiden visa ökning/minskning av värdet osv.

Är det någon som har tips på detta?

Inbyggda stocks är jättebra, men den tar ingen hänsyn till just mitt innehav eller förändringen av detta.

//K

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-05 18:30

StockWatch ser ut som ett sådan program, inget jag testat själv dock.

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2008-11-05 18:39

Jag använder blomberg, och är nöjd med det.

Bloomberg är gratis, funkar kanon och stämmer in på alla de kriterier du angav.

Ursprungligen av soundallot:

Bloomberg är gratis, funkar kanon och stämmer in på alla de kriterier du angav.

Kan man lägga in hur många man har av en aktie, samt vad man köpte den för och sedan hela tiden låta bloomberg summera / subtrahera vinster och förluster så att man får ut en sorts balansräkning direkt i applikatinen?

//K

Ursprungligen av kebarb:

Kan man lägga in hur många man har av en aktie, samt vad man köpte den för och sedan hela tiden låta bloomberg summera / subtrahera vinster och förluster så att man får ut en sorts balansräkning direkt i applikatinen?

//K

Du kan i dagsläget inte få portföljbalans men däremot kan man lägga in in innehav så du får en översikt per papper. Kommer säkert en uppdatering med total portföljförändring framöver.

Jag måste dock säga att denna app var roligare i somras, innan allt gick åt helvete. Nu är det inte lika kul att följa utvecklingen

Haha... det är nu det är köpläge.

Testade bloomberg appen men jag upplever den lite för "gratis", dvs med en annonsrad mitt i applikationen och lite väl hårt kopplad till deras övriga tjänster. Det känns som om de vill sälja mig något jag inte vill ha. den inbyggda stock.app är superbra förutom att den just inte kan hålla reda på en portfölj.

Jag har inte lyckats vända valutorna heller, om jag vill se hur många SEK det går per dollar och inte hur många dollar det går per SEK typ.

tacksam för tips!

//K

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-07 14:41
Ursprungligen av kebarb:

Haha... det är nu det är köpläge.

Testade bloomberg appen men jag upplever den lite för "gratis", dvs med en annonsrad mitt i applikationen och lite väl hårt kopplad till deras övriga tjänster. Det känns som om de vill sälja mig något jag inte vill ha. den inbyggda stock.app är superbra förutom att den just inte kan hålla reda på en portfölj.

Jag har inte lyckats vända valutorna heller, om jag vill se hur många SEK det går per dollar och inte hur många dollar det går per SEK typ.

tacksam för tips!

//K

Du fick ett tips i inlägg #2

Jupps, har kollat på stockwatch också.

1
Bevaka tråden