Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökningar i Entourage ger ofullständig träfflista

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har just installerat Office 2004 på min MacBook. Allt ser fint ut.

Men - när jag skall söka i Entourage blir sökningarna fragmentariska, dvs. den hittar ibland det jag söker, ibland inte. Söker jag t ex. på HSB får jag upp 1 sökresultat, när jag i själv verket har 2 kontakter med HSB i både företagsnamn & epostadress.

Jag hittade på nedanstående länk att jag skall gå in på Entourage > Inställningar > Allmänt > Spotlight
På min Entourage finns inte rubriken Spotlight. Är det nåt fel?

http://www.microsoft.com/sverige/mac/help....62-DFC604D37FA8

Prova att bygga om databasen, det finns trådar här på 99 om det. (Håll ner alt när Entourage startar).

Söker du i sökfältet på "huvudsidan" eller med Cmd-F. Det senare är mycket bättre.

Sedan: Tittar du ordentligt i inställningarna? Spotlight finns hos mig, men under "General Preferences" inte "General".

Hm. jag Söker med Cmd-F.

Hittar ingen spotlight, hur mycket jag än letar

Ska kolla på det där att bygga om databasen.

Har du uppdaterat Office? Tror att Spotligh-stödet kom i en av de tidiga uppdateringarna för 2004.

Jag har version 11.4.0 - var hittar jag uppdateringar för denna version?

Ursprungligen av xIsabelx:

Jag har version 11.4.0 - var hittar jag uppdateringar för denna version?

På samma sätt som i de flesta program. Starta programmet, i menyn "Hjälp" hittar du "Sök efter uppdateringar". Alla program har det dock inte så, i de fallen är en bra startpunkt denna site: Mac OS X Software Updates and Mac OS X Downloads - VersionTracker

Nu har jag hittat uppdateringarna på Microsofts hemsida.
Har laddat hem och 11.5.0. / 11.5.1 / 11.5.2

Men när jag tittar på de olika programmen så är dem i olika versioner:
Entourage: 11.4.0
PowerPoint: 11.5.1
Word: 11.5.0
Excell: 11.5.2

ska det vara så, eller gör jag nåt fel vid installationen?

Jag kör också med Entourage 11.4.0.

Ang. Spotlight: Hur ser det ut i dina inställningar? Likadant upplägg som i min skärmbild ovan? Jag kör engelsk version.

Har du ggoglat? Jag får upp hur mycket information som helst - och matnyttig sådan verkar det som - genom att söka på "entourage 2004 spotlight"

Entourage 2004 Spotlight Support
Entourage Weblog : Spotlight Support in Entourage 2004
Penn Computing: Entourage 2004 FAQ

Spotlight-stöd följer alltså med i uppdatering 11.2.3.

1
Bevaka tråden