Jag har inte haft några problem öht, varken innan eller efter jag lade på uppdateringen för en stund sedan.
Det där med att folk är sällsamt hårdhänta med skyltex... om man kollar i Mobilaffärer så är det få grejer som är hela på skylt-exen...
Som ngn sade ovan, det är lite ovana om man tidigare använt mus. Mindre ovana om man använt bärbar med styrplatta. den är större.
Knappen är det nog många som inte använde förut ändå (jag själv t ex) utan man dubbelknackar direkt på plattan. Man behöver ju inte glonka ner den.
Jag har heller inte märkt att den misstolkar antal fingrar man använder för gester ec.
Skall du skaffa MBP eller inte så tycker jag inte det skall vara plattan som skall avgöra valet - den är helt OK.
Priset är ju inte att leka med, trivs man med skärmen osv är saker jag tycker kan vara stötestenar för att skaffa en.
Jag kan ju säga så här att jag ringde ÅF'en idag i ett annat ärende och fick erkänna till säljaren som sålt den (15" MBP) till mig att det här är banne mig den bästa Mac jag haft. Tyst, snabb, lätt, lång batteritid, grym skärm, snygg som fasen...