Satt idag med burken och "pressade" den genom att öppna en himla massa Safari-fönster. Jag öppnade en massa bilder i nya fönster hela tiden, som jag sedan skulle spara ner på hårddisken.
Efter ett tag så blev så klart datorn seg (iBook 700, 256MB ram), det är ju inte ovanligt. Det skumma var att hårddisken började låta otroligt konstigt (ett skärande ljud) och till sist hängde sig datorn totalt. Jag var tvungen att hålla inne power-knappen några sekunder för att stänga av den, alt+äpple+esc var lönlöst.
När jag sedan startar upp den (tar väldigt lång tid) och loggar in går allting väldigt segt, och hårddisken skriker och piper. Datorn bootar aldrig klart (jag loggar in och får upp skrivbordet och docken men sen står den bara och tuggar), utan förblir seg (det tog ca 10 minuter att tömma papperskorgen som innehöll max 10MB). Efter några omstarter av datorn loggar jag in på min brors konto istället, och datorn blir då som vanligt. Loggar ut honom, loggar in på mitt konto igen och allt funkar som vanligt.
Någon som har upplevt något liknande? Satt så klart och arbetade med en skoluppgift som skulle lämnas in kl 24:00, så jag fick lite smått panik! Det känns som att jag borde reklamera min ögonsten i alla fall...hårddisken lät väldigt sjuk...
Tacksam för tips... kommer inte kunna sova inatt!
//fredrik