Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BBC world service URL för att strömma

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-09 12:05

Har laddat ned Fstream, Flycast och Tuner för strömmande web radio. BBC world service finns inte i någon av deras listor.

Fann URL för SR P1 etc men har googlat i timmar för att kunna få in BBC world service utan framgång. Någon som vet?

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-09 13:12
  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-09 13:22

Tack.Kommer upp som wma fil i Fstream.

fick kopiera till Anteckningar för att kunna läsa hela filen:

"http://www.bbc.co.uk/worldservice/meta/tx/nb/..."

Lyssnar på Newshour nu över 3G (Simkortet sitter i routern så iphonen är ansluten över wifi).

Med BBC's iPlayer för UK lär det gå att gå över från wifi till 3g om man pausar inför övergången. finns någon app som medger att man lyssnar till strömmande radio över 3G? - JB eller ej.

Senast redigerat 2008-11-09 14:05

BBC World Service länk 2

Inte för jag vet vad 11 i st f 17 på slutet gör för skillnad, men här är en BBC World Service länk till
http://www.bbc.co.uk/worldservice/meta/tx/nb/live/www11.asx

Hämtad från
European radio stations streaming live on the internet - listenlive.eu

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-09 15:17

Wunderradio på app store listar bla geografiskt.

BBC world service bl a på London. Bästa radion hittills.

Har inte funnit någon radioapp som strömmar över 3g ännu. Har inte sökt på Cydia eller installer.

Kanske funkar med ootuner men det är en omväg över en dator sommåste vara igång hemma.

Senast redigerat 2008-11-09 15:30
  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-09 16:19

Det fåniga är ju att jag kan ta ut simkortet ur iphone 3G och stoppa det i en 3G router -och då kan jag lyssna på strömmande radio i iphone med wifi till routern.Ska man behöva leta efter en portabel 3G router? Enklast är programvaror som gör en symbian 60 alt windows mobile 3g lur till wifi-router. Har man en sådan liggande kan det ju vara värt besväret för att visa Apple att restriktionen är larvig.

Funkar med lurar som har både 3G och wifi. Man kanske skulle ha en Xperiphone...

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-09 17:05
Ursprungligen av jonasolof:

Det fåniga är ju att jag kan ta ut simkortet ur iphone 3G och stoppa det i en 3G router -och då kan jag lyssna på strömmande radio i iphone med wifi till routern.Ska man behöva leta efter en portabel 3G router? Enklast är programvaror som gör en symbian 60 alt windows mobile 3g lur till wifi-router. Har man en sådan liggande kan det ju vara värt besväret för att visa Apple att restriktionen är larvig.

Funkar med lurar som har både 3G och wifi. Man kanske skulle ha en Xperiphone...

Jag förstår inte vad du menar?
Kan du inte lyssna på strömmen i din iPhone med 3G?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-11-10 10:27
Ursprungligen av zappee:

Jag förstår inte vad du menar?
Kan du inte lyssna på strömmen i din iPhone med 3G?

Inte jag heller, fstream funkar bra på både 3G och EDGE för mej.

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-11 00:08

Ursäkta och mittåt, vet inte varifrån jag fick att det inte skulle gå. Britter kan bara använda iPlayer över wifi för att lyssna på BBC podcasts (men det går tydligen att pausa och gå från wifi till 3G).

Flög hem till Belgien idag med min teliaköpta lur. Använder belgiskt kort (APN: internet.proximus.be) med yessim under. Fstream funkar bra men Wunderradio verkar ha aningen bättre ljudkvalitet på GPRS vilket är vad jag får här i förorten (blå prick med vit punkt i mitten.

PS om fånigheten. Kan inte använda Fring>Skype på 3G. Men jag kan stoppa mitt simkort i en 3G router och använda iphonen med wifi över routern och då kan jag kör Skype över fring... . edit: men man kan hacka fring >3G

Senast redigerat 2008-11-12 20:08
1
Bevaka tråden