Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad ska man tänka på innan man återställer iPhone?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, kanske stället några dumma frågor för har inte hängt här på senaste tiden :P.

Ska bara kolla en sak bara.
Hade tänkt att återställa iPhonen eftersom den buggar sönder, allmänt seg och safari crashar hela tiden... :(. (Hade alltså inte tänkt att synca tillbaka min backup)

Då är frågan, vad jag behöver ha kvar
Bilderna tagna med telefonen kan jag lätt lägga över till datorn innan - check
Kontakterna kan jag ju synka över till outlook - check
programen ligger ju i appstore - check
SMS:en hur gör jag med dem, är det bara kopiera sms.db via SSH och sedan lägga tillbaka den igen, så har jag allting eller?

Är det nåt annat som jag har glömt.

Mvh Smoothie

Någon?

Inga frågor är dumma. Undrar man över något ska man förstås fråga.

Det finns många kommentarer kring detta med återställning. Du kan börja med att läsa det här: iFun.se Vad återställning innebär och det här: http://www.99.se/uppl-sning/254172-terst-llning-iphone-3g-f-rsvinner.html.
Sedan har du förstås http://www.99.se/search.php?searchid=5508836 där det förekommer kommentarer kring återställning.

Lycka till !

Asså, tror du har missförstått min fråga lite...

Frågan är alltså om man får tillbaka alla SMS om man kopierar tillbaka sms.db till sin återställda iPhone. (Jag vill inte synca tillbaka backupen)

Jag vet inte om ni är okunniga eller om ni bara är lata, men om någon letar efter samma sak som jag så kolla denna sida (Backup SMS (sms.db) on your iPhone the easy way (openSSH) | iLikeMyiPhone.com.

Det funkar alltså att kopiera över sms.db

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-15 14:54

Så du skapar denna tråden för att fråga efter en sak och sen när ingen svarar dig så har du mage att kalla oss lata och okunniga för vi inte orkade googla upp det till dig (som du uppenbarligen själv lyckades med)?

1
Bevaka tråden