- Dego
- Medlem ●
- Stockholm
Hehe...Frebrik surfar på 99musik (på första sidan):
http://www.digibarn.com/collections/systems/tr-48/EAI-brochure-TR20-TR48-1964.pdf
Shit. ser ju hur coolt ut som helst. Riktigt snygg Frebrik gömde nog det där rummet för mig när jag var där. Annars hade jag nog blivit kvar och patchat än. Jag hade överlevt på att dricka Frebriks Jolt cola
Hehe...Frebrik surfar på 99musik (på första sidan):
http://www.digibarn.com/collections/systems/tr-48/EAI-brochure-TR20-TR48-1964.pdf
Skit i brallan!
Jag vill ha en sådan dator.. snygg!
Ja tänkte på det igår med. Det är inte så lätt att jämföra med dina ord i texten
Här är min som är köpt av synth_ollie. Ej panelad än. Det enda jag gjorde var att lägga till 3 motstånd, byta elektronrör och lägga till en jumper
GarageBand.com : song profile for 081107 by Loxodrom
Testar mitt nybyggda digitaldelay
Rebote 2.5 delay
Jäkligt juste effekter i bakgrunden i låten hela tiden. Modularporr
Exakt. Vi kanske får ha etappmål.
Etapp 1: färdiglödd, testad och färdigkalibrerad. Ljudbevis erfodras
Etapp 2: på plats i kabinett med frontpaneler och hela tjofräset. Bildbevis erfodrdas
/ Z (färdiglödd med inte kalibrerad och med mål att klara etapp 2 innan nyår - där nyår definieras till 090112 )
Har för mig Zthee babblade om en CV-styrd mixer här tidigare, vad sägs ett projekt i den här stilen:
healthclub-music.com || Your Favorite, Machine. || Mix Machine - Voltage Controlled Mixer
Misstänkt slaktad ESQ-1/SQ-80 eller hur (8 x CEM3379)?
edit: lyssnade på ljuden nu också .... vilket underbart tokprojekt!!! Blir sugen på att ge upp att återuppliva SQ-80n nu och bygga om istället.
Schysst! Kanske skulle skaffa sig en trasig ESQ-1 eller SQ-80 för en billig peng
Min planerade mixer är dock lite enklare..
Jag försöker kräma så många funktioner som möjligt på så liten yta som möjligt. Vilket gör att den blir lite begränsad. De runda svarta ringarna är tryckknappar - den ena gör så att den valda kanalen går till mix ut den andra bestämmer vad level ratten kontrollerar. Om den inte är nedtryckt och ratten är på max så låter det hela tiden - oavsett va du petar in i CV input. Är den nedtryckt så fungerar ratten som en attenuator för CV input och sålunda krävs det något i CV-ingången för att få ljud ut.
I min hjärna är detta en bra idé
Är det switchning med 4066 som gäller för tryckknappe-funktionerna då eller?
Vad det gällde CEM3379-mixern han byggt kan man ju göra den ännu mer avancerad. Har räkat på att varje CEM3379a skulle behöva 11 jack var om det ska vara helt modulärt, d v s 8 x 11 = 88 jack. Lägg då sen till att man vill ha initial pottar ...
Fast då får man ju en trevlig modul med 8 VCF (med CV-styrd resonans), 8 VCA + 8 VCA med PAN.
http://www.synthtech.com/cem/c3378pdf.pdf
Ja, det var planen att använda 4066:or (Efter som det är momentana tryckknappar jag kör med, så kommer jag förmodligen få använda en flip-flop för att kontrollera dem). Eller så får man använda en AVR..
Har för mig att det finns förslag på VCAs några sidor bak här i tråden
Ja, det var planen att använda 4066:or (Efter som det är momentana tryckknappar jag kör med, så kommer jag förmodligen få använda en flip-flop för att kontrollera dem). Eller så får man använda en AVR..
Ska du skicka ljudet genom en 4066? Måste man inte lägga till en bias så att den inte får några negativa spänningar då, eller?