Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontakter ser olika ut....

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sedan jag bytte bild på min sambos kontaktbild i min iphone och adress bok märkt att det ser annorlunda ut när hon ringer eller om jag ringer henne från vad det gjorde tidigare, nu ser man bakgrundsbilden med hennes namn och bild vid sidan om. Tidigare så var hela iphonen fylld med hennes bild. Jag provade och ringa mig själv, men då är ändå min kontaktbild över hela skärmen, vad har hänt??? Och hur ändrar jag det?

lägg in bilden via .mac så täcker den hela när hon ringer

• Medlem
  • Boston
  • 2008-11-14 09:59

Lite beroende på hur man har lagt in bilderna måste man gå in och klicka edit på bilden i kontakten i telefonen. Man behöver inte ändra nå't utan bara spara om den så syns den som stor bild igen.

Jag hade mina bilder synkade från Exchange och då blev det bara småbilder...

men jag vill ha med små bilder.. dagens i-lands problem

I telias/apples tv-reklamer har alla kontakter en liten bild bredvid namnet i kontakt-listan, hur får man fram det? har lagt in bild på varenda kontakt (en väldigt bra dag på jobbet) i hopp om att iphone bara visade om alla hade men icke!
Någon som vet hur man får fram?

En annan sak, varför är det den här lilla bilden som visas när iPhone ringer i reklamen?
Alla mina visas stora automatiskt oavsett om jag ringer eller tar emot.. lite missvisande tycker jag!

Ursprungligen av hernsell88:

I telias/apples tv-reklamer har alla kontakter en liten bild bredvid namnet i kontakt-listan, hur får man fram det? har lagt in bild på varenda kontakt (en väldigt bra dag på jobbet) i hopp om att iphone bara visade om alla hade men icke!
Någon som vet hur man får fram?

En annan sak, varför är det den här lilla bilden som visas när iPhone ringer i reklamen?
Alla mina visas stora automatiskt oavsett om jag ringer eller tar emot.. lite missvisande tycker jag!

Om du lägger in bilder i kontakter i datorn och synkar in kontakterna(inkl bilderna) och inte lägger till bilderna via iPhonen så ska den visa de små bilderna.
Detta är iaf sagt när det diskuterats tidigare här på forumet, har inte testat själv.

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-18 15:10

Det är som theplague säger. Lägger du in bilder till dina kontakter på din dator och synkroniserar kontakterna så har du liten bild. Lägger du bilder på dina kontakter direkt på din iPhone så får du en stor bild.

//Rob

• Administratör
  • Lund
  • 2008-12-15 19:12

finns det någon möjlighet att få kontaktbilden att synas när man skrollar genom alla ens kontakter?

1
Bevaka tråden