Att Vista kan se flera grafikkort visste jag med. Men som du kanske vet sitter det ju 2st grafikkort man kan växla mellan i nya MBP. Man kan välja att köra på det strömsnålare "inbyggda" eller på det mer avancerade med eget VRAM.
Det verkar rulla snabbt för mig i Vista, så jag antar att den kör med det rätta graffat
Jag vet och därför undrar jag nu om du verkligen ser de två grafikkorten i drivaren? Du kan ju bara jämföra med hur det ser ut i ATI-drivaren i min bild (även om jag kör fyra monitorer på två grafikchip)
Som jag skrev så måste BIOS ställas om OM man kör två grafikkort så att den kan förmedla detta till OS. Alltså borde det finnas motsvarande funktion i UEFI och då undrar jag om Apple sett till att UEFI kan kommmunicera med Vista (64)?
Kör du Vista 64 SP1, där du under installationen använde SP1 media så att du verkligen kör med rak kommunikationn till UEFI, Bollman?
Det ska ju inte vara så att du inte vet vilket av de två olika grafikchipen du använder, detta ska du kunna välja i drivaren! OM inte, kontakta Apple och be dom fixa UEFI så att den kan kommunicera med Vista 64, de säljer ju datorena på att de kan köras under Windows! Eftersom Vista klarar en massa samtidiga grafikkort ligger bollen hos Apple .