Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med nummer/kontakt visning vid sms/uppringd

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det började med att ja la in alla nummer för hand när jag va i usa ville kunna ringa folk så la in dem som +467X

Nu får jag kontaktens namn när jag får ett sms av kontakten men inte när den ringer mig.
Om jag byter +467X till 07X så får jag namn när kontakten ringer men inte när jag får sms.

tillfällig lösning: har alla kontakter med både +467X och 07X inlagt.

hur ska jag fixa detta?
(regions format är på sweden)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-11-14 11:15
Ursprungligen av fisknitrox:

Det började med att ja la in alla nummer för hand när jag va i usa ville kunna ringa folk så la in dem som +467X

Nu får jag kontaktens namn när jag får ett sms av kontakten men inte när den ringer mig.
Om jag byter +467X till 07X så får jag namn när kontakten ringer men inte när jag får sms.

tillfällig lösning: har alla kontakter med både +467X och 07X inlagt.

hur ska jag fixa detta?
(regions format är på sweden)

Jag har alla mina inlagda med +46xxxxx, funkar kalas både med SMS och telefon.
Kör Telia på en iPhone G2, firmware 2.1.
Det är inte Centrexkunder du har problem med, eller Tele2?

det är tvärtom, alla sms jag får är +46 nummer och när folk ringer blir det vanliga.

kan även tillägga att den är jailbreakad och upplåst med "sim tjoff" och det står "swed................" som operatör och inte halebop som jag har just nu

jag har problem med alla som ringer/smsar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-14 13:19

Trodde nog att detta hade fixats i firmware 2.1. Jag funderar på att uppgradera av det skälet.

så du har upplevt samma problem som mig?

jag har firmwire 2.1....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-14 15:53
1
Bevaka tråden