Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Call of duty 4 till mac släpps 22 september?

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-04 12:22
Ursprungligen av flippen88:

Om du tycker om Xbox 360 handkontroll så kan du använda dig av en sådan. Köp en med kabel och ladda ner dessa drivrutiner, jag kör själv så när jag spelar NFL 08 på iMacen

Tattiebogle.net - Mac OS X driver

Fan Har en 360 kontroller men BT modellen.

Vilka inställningar använder ni er av i spelet? För mig laggar det ganska rejält. :S

Jag kör 1650x1050 med 2xAA och det laggar lite grann, men inte så det stör. Eller, ibland kan det störa lite grann, så jag funderar på att köra utan Anti-Aliasing, det drar som fan men gör en stor skillnad.
Tror dock att det lilla lagget försvinner helt när jag tar bort AA.

Kör på en MBP 2.5GHz, 4GB RAM, 200GB 7200rpm, GeForce 8600GT 512MB.

Okej, det är såhär att jag har en iMac 3,06 ghz med 512 gb grafikminne och 4 gb ram och hårddisk på 750 gb och det laggar på default settings, men jag börjar dock vänja mig, inget störande utan mer att skärmen inte hänger med riktigt. Typ flimmer aktigt.

Skojar ni? När jag kör på min mbp 3.1 med 2,2 ghz 4gb ram 128 mb grafik minne på iaf default så laggar det inte det minsta.. skumt

Skummt! Jag har vant mig nu men på default så hackar det, som att skärmen inte hänger med. Kan det vara skärmens fel? Det är väl 16 ms på den, kanske inte så optimalt att spela på? Det funkar ju såklart, men inte som jag trodde det skulle vara eftersom NFL 08 funkar hur bra som helst! Ska man ladda ner nå programvara, typ som directx fast till mac? Jag är ny på mac området så jag vet inte. Ingen som kan hjälpa mig?

Något jag inte skulle rekommendera är att köra detta spel med en Air:p

Vi på IT Arlanda lirar väldigt ofta COD4 med sina vanliga vita Macbook och då laggar det inte ett dugg. Då jag har en air så blir det problem.

Men jag har den snabbaste iMacen

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-17 15:20
Ursprungligen av flippen88:

Men jag har den snabbaste iMacen

Det är inte processorn som är för långsamt. Det är nog upplösningen som är för högt. 24" iMac har en upplösning på 1920x1200. Det är rätt många pixlar att skyffla. Prova att använda en lägre upplösning. 960x600 eller 1024x768 kanske fungerar bättre?

//Rob

Nu kan jag vara med och lira CoD4. Passade på när Apple hade gratis frakt.

Själv köpte jag CoD5 till pcn istället.

Är det några som vill lira idag? Gick i n på denna 87.94.41.30:28961, men inga är där. Eller har ni en server med bara 99macare?

Hur lägger jag över min profil från min mbp till min imac och vise versa? När jag väl lagt över antingen hela "data" mappen eller bara min profil så är inte mina stats kvar, alltså inte lvl'n eller challenges... Har skrivit in min serial på imac'n också..

Tips?

Ursprungligen av wilhelmsson:

Hur lägger jag över min profil från min mbp till min imac och vise versa? När jag väl lagt över antingen hela "data" mappen eller bara min profil så är inte mina stats kvar, alltså inte lvl'n eller challenges... Har skrivit in min serial på imac'n också..

Tips?

Hmm, kan gissa på att "Savegames" och dylikt ligger i OS X Biblioteket. Testa gå in på Library>Application Support och se om du hittar något som har med CoD 4 att göra.

tack för tipset, jag hittade andra spel filer under användare sen bib sen app. support. och preferences. Hittade en call of duty 4 mapp som var tom under app. support.
som sagt var, den var tom.. någon mer idé?

Bevaka tråden