Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trixa innan du återställer

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har märkt att när det dyker upp ett  på iPod Touchen så behöver man inte alltid slänga sig och återställa iPoden i iTunes med all den tid och det besvär det kräver.
Först kan man pröva att "trixa" lite med den.

Tryck på både Start- och Homeknappen några sekunder tills den stängs av. Pröva att sätta på den igen. Låt den vila. Prata snällt med den;). Anslut den till batteriet och se vad som händer. Detta har jag gjort tre ggr nu och det fungerar alltid att den tillsist startar upp som vanligt. Märkligt men jag tror att de senaste uppdateringarna har gjort att den är lite stabilare.

Någon med samma erfarenhet som jag ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-09 23:22

Menar du när den låser sig?
I så fall funkar det likadant för mig. Har inte behövt återställa min iPod än...

Vad bra !
Själv har jag varit tvungen att återställa flera ggr men det var mest med den gamla iPod Touch. Då gick det inte att trixa alls utan det var bara till att återställa.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-11 05:22

Har bara återställt när jag ville bli av med jailbreaken på gamla ipod touch. Vad menar du med ? Kommer det fram en kvatrat på din touch 2g?

"kvatrat" vad är det ?
Menar du en kvadrat; dvs en sådan här ☐ ?
 är ju ett äpple. Det är den iconen som poppar upp på iPoden först när man märker att något är fel.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-12 08:16
Ursprungligen av KaRo:

"kvatrat" vad är det ?
Menar du en kvadrat; dvs en sådan här ☐ ?
 är ju ett äpple. Det är den iconen som poppar upp på iPoden först när man märker att något är fel.

det kommer upp en kvadrat istället för ett äpple på jobbdatorn lol.

Nej, någon kvadrat får jag inte upp. Har du kanske PC och Windows ? Jag har Mac och Safari.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-14 19:59

Jag får upp en kvadrat också, beror nog på att jag använder PC. Gissar på att nitzers jobbdator har Windows...

Konstigt. Jag trodde det var inbyggt i iPodens programvara. Men Windows gör det alltså till en fyrkant.:tveksam:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-15 13:12

I min iPod Touch ser jag äpplet. Vi kan alltså konstatera att man ser äpplet på Apples produkter, men inte på Microsofts.

 rules !

1
Bevaka tråden