Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har Flickr-konto

Tråden skapades och har fått 1022 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej.

Första gången jag ger mig in i en tråd på allvar.
Väldigt inspirerade tråd.
Har nyligen gett mig in i detta med fotografering.

Så nu har jag också gått och blivit med Flickr-konto.

Flickr: snespark's Photostream

Ursprungligen av snespark:

Hej.

Första gången jag ger mig in i en tråd på allvar.
Väldigt inspirerade tråd.
Har nyligen gett mig in i detta med fotografering.

Så nu har jag också gått och blivit med Flickr-konto.

Flickr: snespark's Photostream

Välkommen hit då.
Vi är en bunt goa figurer här som kan hjälpa med det meta som kan krångla.
Det finns inga dumma frågor, bara fråga på.

Just den här tråden skapades av mig för att jag var så såld på flickr när jag upptäckte det. Det är verkligen en bra fotosite. Här får man göra ohämmad reklam för sina små alster.
Det finns andra trådar och hittar du ingen som passar är det bara att skapa en egen.

Totalt off-topic grejor ligger i "Supporter Lounge" och den får man tillgång till som supporter - vilket kostar nåra spänn i månan.

Än en gång: varmt välkommen.

Kika runt lite, säkert kan du hjälpa andra på områden du är bra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-14 19:15
Ursprungligen av snespark:

Hej.

Första gången jag ger mig in i en tråd på allvar.
Väldigt inspirerade tråd.
Har nyligen gett mig in i detta med fotografering.

Så nu har jag också gått och blivit med Flickr-konto.

Flickr: snespark's Photostream

Kul att du gått med på forumet och även att du är en rykandes färsk fotograf. Bra att du gick in i denna tråden, här är vi väldigt icke allvarliga. Haha. Välkommen!

  • Medlem
  • 2008-11-14 22:14
Ursprungligen av Reisan:

Kul att du gått med på forumet och även att du är en rykandes färsk fotograf. Bra att du gick in i denna tråden, här är vi väldigt icke allvarliga. Haha. Välkommen!

Pyttsan heller; jag har aldrig varit mer seriös.

Ursprungligen av CKOTG:

Pyttsan heller; jag har aldrig varit mer seriös.

Det har vi ju sagt, att du aldrig nånsin har vart MER seriös...
...mindre seriös är du ju - precis som en annan - för jämnan

Moahahahahahaha !

  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2008-11-14 16:05

Ett litet novemberbidrag från Campus i Umeå kanske kunde vara något?

  • Medlem
  • 2008-11-14 22:57

Precis, och det är där poängen i det hela ligger.

Just lagt in trettitalet bilder från brorsbarnets dop.

Det visar sig att ingen annan fick bilder från kyrkan,
ingen hade kamera som gillade det svaga ljuset.

Skall ner på stan om en stund och printa på papper.

Http://home.Mac.se/jerry eller Flickr: Goflorp's Photostream

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-15 15:22
Ursprungligen av Goflorp:

Just lagt in trettitalet bilder från brorsbarnets dop.

Det visar sig att ingen annan fick bilder från kyrkan,
ingen hade kamera som gillade det svaga ljuset.

Skall ner på stan om en stund och printa på papper.

Http://home.Mac.se/jerry eller Flickr: Goflorp's Photostream

Det är svårt att få till bra foton i sån miljö med eller utan blixt. Men för ändamålet tyckte jag att det blev helt ok foton. Kul att dina foton blev efterfrågad. Kanske någon som var där med sin kompakt blir intresserad av en systemkamera.

Har varit tokupptagen de två senaste veckorna och inte haft tid att fota alls. Tvingade ut mig själv till Nyfors en stund idag för att testa nya stativet. Tyvärr i senaste laget, så ljuset försvann snabbt, men jag hann i alla fall få ett par på forsen som nu är riktigt vild... Med långa exponeringar blir den dock lugn och "dimmig".

Ska också slå ett slag för Manfrottos nya kolfibervarianter av 190 och 055 och inte minst "Pro"-modellerna med vinklingsbar centrumkolumn. Kanonbra för att få ned kameran lågt, och trots det stabilt trots en saftig vikt att bära upp.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-16 19:18
Ursprungligen av Thomas Weigle:

Har varit tokupptagen de två senaste veckorna och inte haft tid att fota alls. Tvingade ut mig själv till Nyfors en stund idag för att testa nya stativet. Tyvärr i senaste laget, så ljuset försvann snabbt, men jag hann i alla fall få ett par på forsen som nu är riktigt vild... Med långa exponeringar blir den dock lugn och "dimmig".

Ska också slå ett slag för Manfrottos nya kolfibervarianter av 190 och 055 och inte minst "Pro"-modellerna med vinklingsbar centrumkolumn. Kanonbra för att få ned kameran lågt, och trots det stabilt trots en saftig vikt att bära upp.

Häftig med rörelsen i forsen. Mm, har sneglat på det där nya kolfigervarianten från Manfrotto. Ska snart investera i lite olika fotoprylar, samt ett stativ. Mm, får se vilket stativ det blir. Känns viktigare att satsa på ett bra kulledshuvud. De två senaste modellerna från Manfrotto stativben är ju bra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-16 19:21

Lekte lite med färgfilter till blixtarna samt frigolitbitar.

Flickr: Rei_san's Photostream

Ursprungligen av Reisan:

Häftig med rörelsen i forsen. Mm, har sneglat på det där nya kolfigervarianten från Manfrotto. Ska snart investera i lite olika fotoprylar, samt ett stativ. Mm, får se vilket stativ det blir. Känns viktigare att satsa på ett bra kulledshuvud. De två senaste modellerna från Manfrotto stativben är ju bra.

Kulleder är svårt. Det är ett rätt stort hopp från Manfrottos 486 och motsvarande modeller till storleken större, 488. Med dessa får man betydligt bättre stabilitet och kontroll i justeringen. Därefter tycker i alla fall inte jag att det är någon jätteskillnad upp till t.ex. Manfrotto 468MG ("hydrostatic") och diverse annat. Istället får man gå upp på Novoflex eller ännu hellre Really Right Stuff eller Arca för att märka av stora skillnader, men då snackar vi 4500 kr och uppåt... Säljarna talar gärna om att då behöver man bara köpa en kulled som sedan räcker hela livet, men kör man inte inte större gluggar än 70-200/2.8 och motsvarande tycker jag att en kulled som typ Manfrotto 488 räcker väldigt långt.

055 är i alla fall i min värld värt merkostnaden över 190, och kolfibervarianterna (obs, ej "Magfiber") från Manfrotto är riktigt fina. Jag är dessutom som sagt positivt överraskad över stabiliteten trots mittpelarens konstruktion (som i allt övrigt är väldigt trevlig!).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-16 21:36
Ursprungligen av Thomas Weigle:

Kulleder är svårt. Det är ett rätt stort hopp från Manfrottos 486 och motsvarande modeller till storleken större, 488. Med dessa får man betydligt bättre stabilitet och kontroll i justeringen. Därefter tycker i alla fall inte jag att det är någon jätteskillnad upp till t.ex. Manfrotto 468MG ("hydrostatic") och diverse annat. Istället får man gå upp på Novoflex eller ännu hellre Really Right Stuff eller Arca för att märka av stora skillnader, men då snackar vi 4500 kr och uppåt... Säljarna talar gärna om att då behöver man bara köpa en kulled som sedan räcker hela livet, men kör man inte inte större gluggar än 70-200/2.8 och motsvarande tycker jag att en kulled som typ Manfrotto 488 räcker väldigt långt.

055 är i alla fall i min värld värt merkostnaden över 190, och kolfibervarianterna (obs, ej "Magfiber") från Manfrotto är riktigt fina. Jag är dessutom som sagt positivt överraskad över stabiliteten trots mittpelarens konstruktion (som i allt övrigt är väldigt trevlig!).

Ja, 055-serien är bra enligt mig också. Jag ska slå ett extra getöga på just kulleder när det blir dags för ett nytt stativ. Jag vill att det ska klara av påfrestningar från den utrustning jag har nu och kommer att skaffa längre fram. T ex just nu är det kamerahus, batterigrepp, 24-70 objektiv och blixt. Det blir rätt tungt och jag vill att kulleden ska klara av att man vinklar kameran i alla vinklar som går att ställa in, utan att det finns risk för att låset/kulan ska rubbas.

Tog lite bilder igår.

Jonathan Bengtssons Photostream

Äntligen kommer lite vinterkänsla in i landet. En härlig tid att ta fina foton O:-)

Vovven leker lite i snön...

Flickr: Püre Photography's Photostream

Håller med, det är kul med snö! Det snöade duktigt i Stockholm igår. Var ute en kortis med frugan, mer promenad än fotosession men det fanns en del skojiga motiv. Hade önskat att jag haft med stativet eftersom skärpan inte blev perfekt, men jag gillar dem ändå.

Första snön som landat i ett strå eller liknande... Halvkort skärpedjup.

En grind som samlat på sig en hel del snö... Vitt i kontrast mot vitt. Och lite rost...

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Äntligen kommer lite vinterkänsla in i landet. En härlig tid att ta fina foton O:-)

Vovven leker lite i snön...

Flickr: Püre Photography's Photostream

En tryffelletare-hund ?

Misstänker att filtret av ljuset är en "dragan"-variant.
(Använder det på var och varannan bild själv - kolla får du se )

Ursprungligen av Goflorp:

En tryffelletare-hund ?

Misstänker att filtret av ljuset är en "dragan"-variant.
(Använder det på var och varannan bild själv - kolla får du se )

Yep, det stämmer. Ända han letar upp för tillfället dock är köttbullar i trädgården

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Yep, det stämmer. Ända han letar upp för tillfället dock är köttbullar i trädgården

Min Milo har en sjujävla näsa, som han jämt spårar med - bästa han vet.
Tänkte han skulle få lära sig Kantareller nu i sommar....

När hösten kommer åker man ut i skogen med en konsumkasse och
fickorna fulla av Frolic

Ursprungligen av Goflorp:

Min Milo har en sjujävla näsa, som han jämt spårar med - bästa han vet.
Tänkte han skulle få lära sig Kantareller nu i sommar....

När hösten kommer åker man ut i skogen med en konsumkasse och
fickorna fulla av Frolic

Hehe, ja hundar är roliga djur. Vi har tänkt på att lära vår hund att söka kantareller också faktiskt.

Tobiachi: Lagotto Romagnolo

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-02 22:57

Min Tassen är en grym spårare av räkor. Skalade räkor en dag och slängde det i en försluten plastpåse och sedan ner i soptunnan under vasken med stängda dörrar. En stund senare låg påsen i hallen, uppbruten och en nöjd 8-åring som slicka skalen rena. Eller spåra kattmynta enligt bilderna nedan.

Flickr: Rei_san's Photostream

  • Medlem
  • 2008-11-29 16:27

Återigen så lägger jag upp några bilder.

Mer finns att beskåda på Flickr: Chokladkakan's Photostream.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-29 23:08

Fick tillökning i min familj med en 6 månader gammal tös som heter Vera. Passade på att testa min nya kompaktkamera Nikon CoolPix P60 som jag köpte igår.

Fler foton kan ses på min stream: Flickr: Rei_san's Photostream

Ser nästan lite.... död ut... huga....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-29 23:26
Ursprungligen av Goflorp:

Ser nästan lite.... död ut... huga....

Nä usch, som tur är så är hon bara vääääldigt trött av alla intryck såhär första dagen i sitt nya hem.

Har uppdaterat min photostream lite! Speciellt nöjd med denna:

Skyscraper (Literally) on Flickr - Photo Sharing!

Kolla in resten på:

Flickr: misthv's Photostream

  • Medlem
  • 2008-12-19 17:44

Att vara rik såhär på fredagskvällen är aldrig fel!

Flickr: Chokladkakan's Photostream

Slängt in säker 25 bilder, geo-taggat, taggat och hållit på.
Skapat ett eget Set för hundbilderna och hållit på värre idag.

Beskåda katastrofen på:

htt://www.flickr.com/photos/goflorp

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-30 08:55
Ursprungligen av Goflorp:

Slängt in säker 25 bilder, geo-taggat, taggat och hållit på.
Skapat ett eget Set för hundbilderna och hållit på värre idag.

Beskåda katastrofen på:

http://www.flickr.com/photos/goflorp

Körde Slideshow på setet. Åh, dessa underbara små liven. Jag har sagt det många gånger förr, hundar är verkligen roliga och tacksamma motiv. Jag älskar att fotografera hundar. De är så naturliga. Du har fått till många bra foto ur ett fotografiskt och efterredigerings perspektiv. Ska kommentera respektive vid tillfälle.

Bevaka tråden