Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iwork '06 - felmeddelande stöds inte av arktitekturen

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
har försökt hjälpa mig bror med hans iwork-problem men inte lyckats...någon annan som vet vad vi ska ta oss till?
med vänl hälsn Jonas

*****
Från Mattias:
Har iwork '06 som jag tidigare körde på iBook, har nu en MacBook och har installerat programmet men får besked när jag ska öppna programmet i Finder att "Det går inte att öppna Keynote/Pages eftersom det saknar stöd på den här arkitekturen". Förstår inte vad felet är, programmet är ju Universal och ska kunna gå att köras på Intel-Mac. Har även en mapp som heter iwork '08 men jag har aldrig kört den versionen utan den har bara dykt upp när jag försökt att öppna filer i Pages förut. Någon som vet hur jag ska gå tillväga för att kunna köra iwork '06 igen?? Tack för svar! /Mattias

Har han flyttat program och filer från iBooken till MacBooken?

Det kan ju vara så han kört ett program som Monolingual (Monolingual) och tagit bort Intel-arkitekturen medans det låg på iBooken för att spara plats.

Bästa alternativet för honom är nog att installera om iWork 06 från början.

Har provat att ominstallera men det funkar ändå inte...:( Noterar att det i programinfo för iWork 06 som jag har på min hårddisk (och som alltså inte går att öppna) står Program: PowerPC , alltså inget om intel. Borde jag radera något först innan jag ominstallerar iwork 06 igen? Eller är det så att min version av iwork06 av någon anledning inte är universal??

/Mattias

1
Bevaka tråden