Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wi-fi på ett speciellt sätt?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag har jag en
MacBook
Airport express
iPod touch första generationen.

Om jag hade haft en vanlig internet sladd hade jag inte haft detta problemet. Då hade det bara vart att plugga in sladden i "Airporten" och njuta av internet i såväl datorn som iPoden och alla hade vart nöjda och glada.

Här kommer nu själva problemet.
Jag behöver "mobilt bredband" då jag är ute och far väldigt mycket med datorn och behöver ständig tillgång till internet. Så jag har ingen sladd i väggen och som jag kan koppla in i "Airporten". Samtidig vill jag kunna ha internet i min iPod när jag är hemma.

Hur gör jag?!
Finns det något sätt som man kan få internet signalen att gå från modemet -> datorn -> airporten -> ipoden?
man tycker att det "borde" gå, men jag e inget datasnille så vet inte hur man fixar sånt:">

snälla hjälp

Du har alltså ett mobilt bredband (en dongel) kopplad till din dator och så vill du kunna koppla upp din iPod Touch till internet via det bredbandet ?

Om du har Mac så pröva att gå till Systeminställningar ➽ Delning ➽ Internetdelning ➽ Dela anslutning via: ditt mobila bredband ➽ Till datorer som använder: Airport.

Sedan ansluter du till det nätverket via Inställningar ➽ WiFi på din iPod Touch.

Tror det fungerar.

Jag har samma upplägg som du fast en Touch av senaste modell.

Kör sladd från modemet till Airporten och sedan MacBooken och Touchen trådlöst mot Airport.

Funkar fint som F-N!

MVH

Jim

  • Medlem
  • Nordanstig
  • 2008-11-13 22:04
Ursprungligen av KaRo:

Du har alltså ett mobilt bredband (en dongel) kopplad till din dator och så vill du kunna koppla upp din iPod Touch till internet via det bredbandet ?

Om du har Mac så pröva att gå till Systeminställningar ➽ Delning ➽ Internetdelning ➽ Dela anslutning via: ditt mobila bredband ➽ Till datorer som använder: Airport.

Sedan ansluter du till det nätverket via Inställningar ➽ WiFi på din iPod Touch.

Tror det fungerar.

Vet du hur man gör med Windows Vista då? För jag skulle också vilja göra det genom min bärbara (:

Det kan väl inte vara så svårt att göra samma på Windows. Heter det inte Kontrollpanelen ? Där finns väl Nätverks- och Internetanslutningar. Och gå in på Nätverksanslutningar och notera uppgifterna. Hoppas det funkar !

Å jag borde läsa inlägg lite noggrannare innan jag postar svar!;)

Jim

Ursprungligen av macaroni:

Å jag borde läsa inlägg lite noggrannare innan jag postar svar!;)

Jim

Ingen fara, händer den bästa !
Välkommen vit macaroni ! Hoppas du ska ha kul här på 99.se.

Som sagt; händer den bästa. Såg precis att du inte var ny här på 99.se men du är välkommen ändå !

1
Bevaka tråden