Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med aktivering av iPhone som låst sig

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-10-15 16:56

Hej!
Snälla läs igenom allt i lugn och ro så förstår ni vad problemet är.

Det är så att jag köpte en 2G iPhone 1.1.4 i våras, den var jailbreakad och upplåst, men när uppdateringen 2.1 kom så uppdaterade jag min telefon, och jag visst inte att upplåsningne + jailbreaken skulle försvinna, har försökt att nedgradera, men när det inte har fungerat (har prova ALLT nästan) så bestämmde jag mig för att låsa upp och jailbreaka telefonen istället. Jailbreaka funkar perfekt, men det går inte att låsa upp telefonen

Jag bockar i att Cydia, Installer OCH Unlock Phone ska funka, men det går inte att använda svenska sim kort. När jag har gjort klart hela jailbreaken och låst upp telefonen så står det att det e klart å att det ska funka (inga tecken på ngt fel). Så jag stoppar i ett svenskt simkort (Comviq och Telenor har jag provat med) så står det ngt i stil med att den känner av ett nytt simkort och att jag ska ansluta till iTunes, men när jag dock gör det så står det på iTunes:

"The SIM Card inserted in this iPhone does not appeart to be supported. Only compatible SIM cards from a supported Carrier may be used to activate iPhone. Please insert the SIM card that came with your iPhone or visit a supported Carriers store to receive a replacement SIM card."

Jag sätter då in det engelska simkortet som jag fick med och det funkar perfekt, kommer in till menyerna och kan använda telefonen perfekt, kan ju dock inte ringa och sms:a, som e väldigt viktigt. När telefonen startas upp med det engelska simkortet så står det:

"Waiting for activation, This may take some time." När jag läser det så känns det som om jag har glömt ngt, så jag undrar nu: VAD HAR JAG GLÖMT ELLER GJORT FEL? VARFÖR FUNKAR INTE SWE SIMKORT?
Har inte kunnat ringa/sms:a med min iPhone på snart 1,5 månader,
som inte e kul

Snälla ALL hjälp uppskattas! Snälla svara om ni vet eller om ngn har ett liknande problem, allt jag vill är att låsa upp min telefon

Tack för svar!

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-10-15 16:59

Har Windows Vista och använder QuickPwn*

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-10-15 18:14

Ja! Jag har gjort allt som man ska göra på den guiden, har provar flera gånger och det är aldrig ngt tecken på att ngt skulle vara fel. Det konstiga är ju att det står att den väntar på att man ska aktivera den och så..
SNÄLLA NGN SOM KAN HJÄLP MIG???!!!!

Ställ iPhonen i restore mode, sen kör du guiden punkt för punkt från början till slut.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-10-16 16:48

Men jag har följt den 100 gng å det funkar inte!

Hur ser det ut för er när ni klarar det? Har ni ett SV simkort i när ni jailbreaker å låser upp... å när det e klart, kommer ni direkt in till menyerna då å kan använda den eller???

När den är klar och Basebandet har flashats om startar den om och man kommer till menyerna.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-10-20 14:30

Tänk på att sätta en tydlig rubrik på tråden, snälla hjälp mig säger ingenting om innehållet så jag bytte rubrik.
/Mod

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-20 15:55

Plockar du ut simkortet innan du kör guiden??Om man läser ditt inlägg så verkar det som du gjort det.
Jag gjorde inte det och det funkade hur bra som helst!!

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-10-20 16:00

Ne jag plockade inte ut simkortet, provade nyss igen med ett Comviq simkort och det funkar inte, när allt e klart så startas ju telefonen om å sen ska det ju startas upp å funka men allt som händer är att man ser en USB sladd å en pil till iTunes på skärmen å så står det att man ska ansluta till iTunes, när jag gör det så står det:

"The SIM Card inserted in this iPhone does not appeart to be supported. Only compatible SIM cards from a supported Carrier may be used to activate iPhone. Please insert the SIM card that came with your iPhone or visit a supported Carriers store to receive a replacement SIM card."

Asså nu e jag sååå JÄVLA trött på detta, har snart inte kunnat ringa med den på 2 månader å jag e as förbannad å ledsen... e det just bara min som inte fungerar för jag har följt guiden steg för steg 1000000 gånger=(.. Snälla ngn kan ni hjälpa mig??

PS: Ngn som vet om det finns ngt ställe i Sthlms trakten som man kan lämna in den på för att de ska låsa upp den eller ngt???

E VÄLDIGT TACKSAM FÖR SVAR!!!

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-10-28 12:50

Jag har samma problem och har gjort precis som Macys.. Like bra att jag ber om lite hjälp i denna tråden också.. Men det är inte så att vi bara kan köra en unlock efter jailbreaken?

Ursprungligen av VirreG:

Jag har samma problem och har gjort precis som Macys.. Like bra att jag ber om lite hjälp i denna tråden också.. Men det är inte så att vi bara kan köra en unlock efter jailbreaken?

Nej.

......

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-10-28 13:36

Tack för det uttömmande svaret...

Ursprungligen av VirreG:

Tack för det uttömmande svaret...

Din fråga löd: "Men det är inte så att vi bara kan köra en unlock efter jailbreaken?"
Menar du att det finns något mer fullständigt svar än det jag gav?

Det går inte, kan jag utveckla det tycker du?

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-10-28 16:08

Ett förslag vore: "Nej, tyvärr men prova istället med att...."

...återställa den igen från början.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-10-30 14:48

Tjenare VirreG

Har du precis exakt samma problem som jag?
I så fall, ska vi göra så att om ngn av oss klarar att låsa upp sin telefon, ska iv säga till varandra exakt hur vi gjorde då?

Annars tycker jag bara att vi ska fixa våra telefoner nu, det e på tiden, min har inte fungerat sen i augusti typ...

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-10-30 18:28

Provade nyss att Återställa telefonen å sen köra processen igen men det hände inget nytt, fortfarande samma sak, när det startar upp så står det att jag ska sätta in ett giltigt och olåst simkort, jag kan då låsa upp pinkode och gör det och då står det att jag ska ansluta till iTunes å när jag gör det så kommer samma sak upp där igen och det står:

"The SIM Card inserted in this iPhone does not appeart to be supported. Only compatible SIM cards from a supported Carrier may be used to activate iPhone. Please insert the SIM card that came with your iPhone or visit a supported Carriers store to receive a replacement SIM card."

När jag sätter in det engelska simkortet så komemr jag direkt in till menyerna och det står sedan på skärmen. Avaktar aktivering, hur kan man då aktivera ett O2 simkort? + Hur fan kan det bli fel varje gång när det typ inte händer ngn annan?....

Senast redigerat 2008-10-30 18:38
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-10-31 14:09

Jag fick igång min.. Jag återställde telefonen i iTunes, sen körde jag iClarifieds unlock/jailbreak via min mac och sen funkade skiten.. Helskumt men nu går den som en klocka!

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-11-01 12:59

Ok, Bra.. ska nog prova på våran XP data, för det verkar ju inte fungera på min Vista...

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-11-04 17:19

Asså suck, det går fortfarande inte..

Jag sitter lite i samma sits. Har en kompis iPhone (1.1.4 från mars/april) som hade problem med synkning.
Vi bestämde oss för att uppdatera till fw 2.1. (har gjort det med 2 andra iPhone utan problem), i och med det så blev iPhonen låst och oaktiverad.

Har väl försökt 5-10 ggr att låsa upp och aktivera iPhonen med Pwnage Tool, enligt guider på bl.a. iClarified. Jag satt med detta den 24-25 oktober, många timmar. Får felmeddelande (1600) i sista steget bl.a. (se png-skärmdump)

Ska göra några försök till, sedan ger jag upp och går till iPhoneCafé på Kungsholmen.
Hörde att dom fixar det för 500 kr.

Yes, Jag fixade det!
Hade inte provat med Quickpwn tidigare, men efter lite läsande på forumet förstod jag att det måste provas...och det gick. Satt tidigare och bankade pannan blodig med Pwnage Tool och iTunes 8.

Tackar Robo-X, Adrian B och theplague för deras inlägg i en annan diskussion.

Nu kommer polarn bli glad. Ska bara överföra hans data och "carrier" inställningar i morgon. Godnatt!

Hur fick du bort error 1600? det är precis vad som sker hos mig shareeeeee

Enklast: Installera (äldre) iTunes 7.7 och [alt + återställ] med den Custom_Restore.ipsw-filen du säkert skapat flera gånger.
tillägg: Jag installerade inte 7.7 på macen som hade iPhones säkerhetskopia, utan tog en äldre iBook som hade 7.7 (jobbar med macar).

Jag har inte berättat hela historien med kompisens iPhone...
Stolt över att ha fixat hans problem, återställde jag hans iPhone från säkerhetskopian, nästa dag (6/11). Han kom och skulle hämta den. Jag hade precis innan tryckt på "Cydia", men kom på att iPhonen inte hade varken Edge eller Wifi, det snurrade ett "kugghjul" ett tag i Cydia, sedan tvångsavstängde jag iPhonen.
Nu kom ett nytt problem, iPhonen startade inte upp, fastnat på loggan "ananasen" (stuck on pineapple). Googlade runt och lyckades komma ur detta (Hålla ner start och home-knapp ända tills andra omstarten, sedan släppa startknapp, för att komma i restore-läge).
Trodde inte att iPhonen var ordentligt upplåst för andra SIM-kort, så jag körde äldre iTunes (7.7) och återskapade med den firmware som Pwnage Tool gjort tidigare (custom). iTunes 8 verkar det som om Apple trixat till, för att försvåra hack med iPhone. Nu är allt bra med denna iPhone. Jag tror jag har blivit lite expert på att hacka iPhone nu

Senast redigerat 2008-11-09 17:36
  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-10 15:59
Ursprungligen av Mackers Johan:

Enklast: Installera (äldre) iTunes 7.7 och [alt + återställ] med den Custom_Restore.ipsw-filen du säkert skapat flera gånger.
tillägg: Jag installerade inte 7.7 på macen som hade iPhones säkerhetskopia, utan tog en äldre iBook som hade 7.7 (jobbar med macar).

Jag har inte berättat hela historien med kompisens iPhone...
Stolt över att ha fixat hans problem, återställde jag hans iPhone från säkerhetskopian, nästa dag (6/11). Han kom och skulle hämta den. Jag hade precis innan tryckt på "Cydia", men kom på att iPhonen inte hade varken Edge eller Wifi, det snurrade ett "kugghjul" ett tag i Cydia, sedan tvångsavstängde jag iPhonen.
Nu kom ett nytt problem, iPhonen startade inte upp, fastnat på loggan "ananasen" (stuck on pineapple). Googlade runt och lyckades komma ur detta (Hålla ner start och home-knapp ända tills andra omstarten, sedan släppa startknapp, för att komma i restore-läge).
Trodde inte att iPhonen var ordentligt upplåst för andra SIM-kort, så jag körde äldre iTunes (7.7) och återskapade med den firmware som Pwnage Tool gjort tidigare (custom). iTunes 8 verkar det som om Apple trixat till, för att försvåra hack med iPhone. Nu är allt bra med denna iPhone. Jag tror jag har blivit lite expert på att hacka iPhone nu

Det är mycket enklare än så. QuickPwn är att föredra nu förtiden eftersom det går mycket snabbare samt fungerar med iTunes 8.Enda nackdelen är att QuickPWN verkar inte kunna låsa upp basebandet utan man MÅSTE installera Bootneuter och använda det för att låsa upp basebandet.

//Rob

Hjälp Iphone som låst sig

Jag köpte min Iphone i USA i mars detta året. Jag var då bunden till operatören at and t men låste upp den själv. Jag har sedan kunnat använda mitt svenska kontantkort till Iphone tills idag när jag bestämde mig för att uppdatera den nyaste programvaran 2.1, eller vad det nu var.

Detta meddelande kommer upp så fort jag sätter i mitt svenska comviq kontantkort:

"the sim inserted in this iphone does not seem to be supported".

När jag sätter in mitt gamla amerikanska kontantkort kan den inte registrera det nummret heller utan vill att jag ska ringa at and t och skaffa ett nytt konto.

Har jag hamnat i en omöjlig situation att lösa nu? Är detta slutet för min kära Iphone?

Skulle uppskatta hjälp!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-14 19:45
Ursprungligen av joelbjorkegren:

Jag köpte min Iphone i USA i mars detta året. Jag var då bunden till operatören at and t men låste upp den själv. Jag har sedan kunnat använda mitt svenska kontantkort till Iphone tills idag när jag bestämde mig för att uppdatera den nyaste programvaran 2.1, eller vad det nu var.

Detta meddelande kommer upp så fort jag sätter i mitt svenska comviq kontantkort:

"the sim inserted in this iphone does not seem to be supported".

När jag sätter in mitt gamla amerikanska kontantkort kan den inte registrera det nummret heller utan vill att jag ska ringa at and t och skaffa ett nytt konto.

Har jag hamnat i en omöjlig situation att lösa nu? Är detta slutet för min kära Iphone?

Skulle uppskatta hjälp!!!

Det är inte kört men din iPhone var hackad och måste låsas upp igen. Bara följa pwnage tool eller quickpwn guiden.

//Rob

"Sätt den i Recovery mode(om inte det fungerar testa DFU mode)", hur gör jag detta? Jag råkade uppdatera min telefon idag och körde denna guide YouTube - How to Jailbreak Firmware 2.1 on iPhone and iPhone 3G with xQuickPwn , problemet uppstod då telefonen skulle starta igen och itunes skulle se den, detta hände aldrig och nu kommer inte telefonen i kontakt med datorn alls via usb, den visar bara äpplet och den runda ringen som rör sig bakom ibland. Jag har provat att ansluta den avstängd och igång men lyckas inte. Vad ska jag göra för att få den att connecta till datorn? Har det ovan med saken att göra?
Mvh John

Ursprungligen av bergmanorama:

"Sätt den i Recovery mode(om inte det fungerar testa DFU mode)", hur gör jag detta? Jag råkade uppdatera min telefon idag och körde denna guide YouTube - How to Jailbreak Firmware 2.1 on iPhone and iPhone 3G with xQuickPwn , problemet uppstod då telefonen skulle starta igen och itunes skulle se den, detta hände aldrig och nu kommer inte telefonen i kontakt med datorn alls via usb, den visar bara äpplet och den runda ringen som rör sig bakom ibland. Jag har provat att ansluta den avstängd och igång men lyckas inte. Vad ska jag göra för att få den att connecta till datorn? Har det ovan med saken att göra?
Mvh John

Har du ens testat att söka i Upplåsnings-delen av forumet?
Sök på "DFU +restore" och meddela vad du får för resultat...

Bevaka tråden