Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batterilåset har gått sönder

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena! Letade runt här, men hittade ingen med samma problem! Vet inte om det ska vara så här, men vände runt Powerbooken, skulle låsa upp låset, skruvade runt, knakade till, sen lossnade själva skruven! Ska denna kunna ramla bort? Och hur gör jag nu, verkar som den fortfarande är låst baktill (batteriet, vilket jag skulle ta bort)? Tacksam för all hjälp! Ha det bra!

Tappen har väl gått av ? eller?

Vred du åt fel håll?

Nepps, kan inte tänka mig jag vred åt fel håll, hrm. Men går det sätta dit tappen, och vilken är det? För förstår inte hur den suttit direkt innan?

tja prova?

Ser den AV ut? Är det gänger på den.

Vilken modell av PB har du ?

Självklart har jag provat, och den ser inte av. Anledningen till att jag frågar hur den suttit innan är ju att jag inte haft en aning om hur den suttit fast, och därför kan jag inte heller svara om den är av, men den ser inte ut att direkt vara "sönder". Har powerbook 15" 1.25 ghz. Har försökt trycka dit den samtidigt som jag snurrat på den, men kan inte fatta riktigt hur den ska kunna gänga fast genom den konstruktionen.

det här kan bli jobbigt kolla upp, förklara, missuppfatta osv.

Kan du ta maskinen under armen och gå in hos någon Appleåterförsäljare som även har serviceverkstad och kolla med dem.

De kanske löser det på 5 min.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-11-20 22:21
Ursprungligen av Goflorp:

det här kan bli jobbigt kolla upp, förklara, missuppfatta osv.

Kan du ta maskinen under armen och gå in hos någon Appleåterförsäljare som även har serviceverkstad och kolla med dem.

De kanske löser det på 5 min.

Det löser sig inte på 5 minuter. Låset sitter under hårddisken, och om det har knakat har förmodligen någon av de flera plastbitarna gått av. Inte så stor chans att dom har andra lås, då man inte köpa beställa låsen separat från apple, utan i så fall plocka från skrot vilket betyder att man måste demontera en hel dator. Tror ingen AASP är så sugen på det om man inte betalar bra..

1
Bevaka tråden