Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

digital polaroid!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fräckt:)

Får leka lite med det senare idag.

Lite roligt att det tar lika lång tid som en "riktig" polaroid. Första gången iaf. Sen blir det lite tradigt när man inte vet om/när bilderna blir färdiga. Lite fler skojiga animeringar (hand som skakar bilden?) och i kombination med iSight kanske det blir en skojig partypryl.

Men programmet kan ju vara användbart någon gång "på riktigt" också, även om jag tror nostalgivärdet är högst för jänkarna. Polaroid var ju aldrig riktigt stort i Sverige.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-19 11:51

Riktigt kul. Taget

Funtastic Photos

Ett annat småkul program är Funtastic Photos (Funtastic Photos "Makes Photos Amazing" | Mac Photo Editing | Mac Photo Editor | Mac Photo Software)

Även här finns en polaroid-funktion fast utan tumavtryck på "ramen". För övrigt är hela avdelningen "Vintage Camera" kul med faksimil av allt från Daguerrotyp till just Polaroid. Även "utskriftssidan" med olika layoutalternativ för flera foton på en gång skulle kunna vara användbar dör snabba utskrifter av familje- och festfoton exempelvis.

Övriga avdelningar med färdiga ramar och "artisteri" av olika slag skulle jag kunna tänka mig är kul för barnen. Men visst, alla parametrar kan finjusteras utöver snabbinställningen "1 click".

Kostar 28 (allt dyrare) dolares. Om det kommer med i en framtida MacUpdate/MacHeist bundle, så kanske...

Exempel på 1850-tals albumenfoto, lomografi och 1910-tals "early color". Vattenmärkta från demoversionen.

Riktigt roligt.

Fick lite lust igen! Tack Johan!

1
Bevaka tråden