Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn känner inte av Ipod

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-07-01 13:18

Nu har jag problem.

Min dator (och alla andra som jag har provat med) känner inte av min Ipod. Den fungerar som den ska i uppsspelningsläge, men när jag ansluter den till datorn så känner den inte av den. Den dyker upp i Explorer som "Flyttbar disk H" som inte går att öppna. Har provat med att nollställa (reset:a) och att köra den i "disk mode", men ingenting fungerar. När jag försöker köra Ipod uppdateraren så hänger den sig. Jag börjar bli ganska nervös då jag har oback-upade filer på hårddisken som jag inte kan förlora...

Please... Någon som kan hjälpa mig?

Jag tror att du formatera din ipod felaktigt. Testa med att formatera om din ipod, välj FAT32 och inte FAT.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-01 15:19

...men då ryker ju direkt chansen att rädda filer.

kör diagnostic mode till att börja med.

Ursprungligen av dwane:

Nu har jag problem.

Min dator (och alla andra som jag har provat med) känner inte av min Ipod. Den fungerar som den ska i uppsspelningsläge, men när jag ansluter den till datorn så känner den inte av den. Den dyker upp i Explorer som "Flyttbar disk H" som inte går att öppna. Har provat med att nollställa (reset:a) och att köra den i "disk mode", men ingenting fungerar. När jag försöker köra Ipod uppdateraren så hänger den sig. Jag börjar bli ganska nervös då jag har oback-upade filer på hårddisken som jag inte kan förlora...

Please... Någon som kan hjälpa mig?

------------------------------------

Fick ett liknande problem när uppdaterade itunes...vet inte om det beror på min okunskap eller vad... problemet löste sig dock när jag avinstallerade itunes igen och installerade från ursprungsskivan man får med när man köper ipoden...

tror jag lyckades med detta för att jag inte sökte uppdateringar via itunes utan själv i en browser...efter detta kommer jag alltid uppdatera via itunes..(senaste firmware funkade fint)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-03 00:03

man ska inte formatera via windows.

använda i såfall iPod Updater och återställ ipoden (restore)

  • Medlem
  • 2005-07-10 22:55

iPoden har slutat älska mig!

Har fått jätteproblem! Den la av igår (precis när man började känna sig nöjd med att ha fyllt 20 G...) och det enda som hände med den var att den växlade mellan att visa äpplet och en mapp med utropstecken.

Har försökt att trycka på alla knappar så att den ska starta om och göra något vettigt, men inget händer! När jag kopplar in den till datorn vill den att jag ska återställa den till fabriksinställningarna, vilket jag har försökt, men det kommer bara halvvägs. Sen verkar det avstanna (på datorn, iPoden är lycklig och säger att jag kan koppla ifrån...dumme jävel)

Vad göra? Finns det några knep? Känns inte så lockande att ringa och betala 459 kronor för lite dansk support, garantin är körd efter som min förra också la av. Bittert.

Hjälp!

varför skulle din garanti vara körd?

garantin gäller väl först främst från att man köpte första ipoden, den blir inte kortare bara för att den går sönder och blir utbytt.

sen så är det 90 dagars fullständig garanti som gäller på utbytesipoden så har det gått mindre än 90 dagar sen du fick den nya så gäller den garantin och du kan tom ringa supporten utan att behöva betala pengar till snålapple

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-11 09:14

Den är körd. Visar den uttropstecknet så är det oftast fel på hårddisken.

inte mycket man kan göra. särskilt inte om du inte har garanti kvar

sök på uttropstecken här och läs lite mer

Jag har också lite problem med min ipod. Min ibook hittar den jättebra med itunes och det är aldrig något problem med att uppdatera den. Däremot så hittar inte Finder poden och den syns inte heller på skrivbordet. Det här är ett stort problem eftersom jag skulle vilja använda den som en backuphårddisk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-13 08:04

sök på "disc mode"

Lugn!!

Jag tror jag hade samma problem som dig (inte säker, mitt kanske var lindrigare)

Jag läste i alla fall på Apples hemsida att man håller inne MENU & SELECT-knappen samtidigt i 7 sekunder, pröva sedan sätta i den i datorn. Går inte detta gör du så igen osv, när du försökt ett antal gånger å de inte funkar så får du nog pröva nått annat.

Min mini funkade igen efter första gången jag tryckt, anledningen till att den blev försatt i det läget var att jag drog ur sladden innan den lagt över alla låtar den skulle lägga över, så tänk på att alltid låta iPoden ladda färdigt innan du drar ur sladden.

Ursprungligen av BlueWhite:

Lugn!!

Jag tror jag hade samma problem som dig (inte säker, mitt kanske var lindrigare)

Jag läste i alla fall på Apples hemsida att man håller inne MENU & SELECT-knappen samtidigt i 7 sekunder, pröva sedan sätta i den i datorn. Går inte detta gör du så igen osv, när du försökt ett antal gånger å de inte funkar så får du nog pröva nått annat.

Min mini funkade igen efter första gången jag tryckt, anledningen till att den blev försatt i det läget var att jag drog ur sladden innan den lagt över alla låtar den skulle lägga över, så tänk på att alltid låta iPoden ladda färdigt innan du drar ur sladden.

Jag måste bara säga tack till dig! Efter jag håll ner menu och select knappen funkade min iPod igen! Trodde inte att jag skulle kunna ladda upp låtar på den igen. Men tack vara dig kan jag det nu igen. Så tack! ;D ha de bra!

Ursprungligen av Mandiie:

Jag måste bara säga tack till dig! Efter jag håll ner menu och select knappen funkade min iPod igen! Trodde inte att jag skulle kunna ladda upp låtar på den igen. Men tack vara dig kan jag det nu igen. Så tack! ;D ha de bra!

Det är lungt, vad gör man inte för någon som har en iPod!

Hej!

Skakar liv i gammal tråd och hoppas samtidigt att svaren i denna kan skaka liv i min 40 GB Ipod med svartvit skärm!

Har haft den länge och den har fungerat problemfritt. För några veckor sedan använde jag den, för första gången, till att lagra något annat än musikfiler. Jag sparade en midifil på den för att kunna flytta den från min mac hemma till stationär mac på den skola där jag arbetar. det gick bra att flytta midifilen.

Sen dess dyker dock inte Ipod upp på vare sig skrivbord eller i Itunes. Har varit inne på macs hemsida om Ipod och gjort de första stegen i något som hette typ "Innan du går vidare - 5 steg som löser det mesta med din Ipod". Vågar dock inte göra de senare åtgärderna där eftersom de innebär att Ipod förlorar alla låtar. Vet någon något jag kan prova mer innan jag får ge upp och blåsa den?

Med anledning av det jag skrev i inlägget tidigare:

Nu ska Ni få höra! Jag la upp saker på vinden igår kväll. Då hittade jag den gamla pappkartongen till min Ipod. I den låg en oöppnad USB2.kabel. Idag kopplade in Ipod via denna kabel och allting fungerade! Hurra! Undrar egentligen varför men huvudsaken är att det fungerar! Fungerar fortfarande inte när jag kör via firewire men ändå? Teorier, någon?

1
Bevaka tråden