Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Invisible shield eller annan skyddsfilm / skärmskydd

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-10-31 16:14

Har precis fått min flång nya, begagnade, ipod touch 16 G1 och vågar ju knappt ta på den då den blänker så Funderar på att skaffa något skärmskydd, i allafall för framsidan där man är å tallar mest. Har köpt ett lädercase så baksidan kanske kommer klara sig ok och det är jag inte lika noga med heller.

Invisible shield verkar ju vara "the shit" när det kommer till kvalite vad jag fattat det som. Verkar ju lite trixigt att få på men ska inte vara en omöjlighet.
Så är det någon som använder invisible shield, eller någon annan typ?
Vilken isåfall och vad tycker ni om dom?
Funkar touchandet lika bra och tappar man mycket ljus?
Vart får man tag på billiga skärmskydd enklast?

Annars har du lite billigare skärmskydd här till din iPod Anti-reflektiv SkinGuard till iPod Touch

Har själv beställt till min iPhone 3G härifrån, men inte fått det. Kan tala om hur det är om du väntar tills på tisdag. Har köpt hos dem förut, men då till displayer på kameror. Varit skitbra.

Det jag beställt nu är anti-reflektivt. Blir inga fettfläckar från fingrar. Köpte ett blankt skärmskydd på Teknikmagasinet i måndags, det är redan repigt och har massor med kladd på. Ingen hit alls. Funderar på att reklamera det och få tillbaka 99 kr.

Ägde en iPhone 2G tills igår och till den köpte jag ett anti-reflektivt hos apple. Det var också kanon. Dock trippelt så dyrt om du ska skicka efter. De tar ju bra med fraktpengar. Bor du i sveriges framsida eller Stockholm så finns det säkert i någon macbutik.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-11-01 00:22
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Annars har du lite billigare skärmskydd här till din iPod Anti-reflektiv SkinGuard till iPod Touch
.

Tackar för tipset, det var ju inte så farligt så jag chansade och slog till på ett sådant. Står ju att "det ska vara enkelt att sätta på" och det vore ju käckt och slippa kladda med egengjorda såplösningar etc :/

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-11-10 13:31

fick ni det ni beställde? så det inte är en skummis-sida detdär...

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-11-10 13:32

och är det antireflektiva bra? inte matt och fult på phonen?

Det är inte en skummis-sida. Har beställt därifrån flera gånger. Det matta kanske inte är lika snyggt, men personligen så tycker jag det är viktigare att det inte blir fettfläckar på den, än att den är blank och snygg.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-11-10 14:35

Jag köpte IS för både fram- och baksida. Framsidan gick faktiskt riktigt smidigt att få på plats, men baksidan drev mig till vansinne. Största skillnaden med skärmskyddet på tyckte jag var att det blev aningen trögare att dra fingret över skärmen.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-11-11 13:27

Jag köpte anti-reflektiv fram och baksida på skinguard. Var pilligt som tusan att få dit på framsidan, man måste vara väldigt exakt och i början känns det skitbra, men i slutet märker man om man tabbat sig. Jag fick inte på filmen helt perfekt utan blev ett par bubblor på kanterna men utanför själva skärmen. Och nu har jag ett lädercase så man ser ändå inte de ställena.

Fast jag tycker inte det är resistent mot fingeravtryck och fettfläckar, får nästan mer med skyddet. Är ju lätt att torka bort dock men trodde det skulle skydda bättre.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-11-21 01:18

https://shop.textalk.se/se/article.php?id=3514&art=903306

Satte på det här idag och det fungerar riktigt bra! Dessutom ser det ruskigt coolt ut!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-11-22 11:04

Jag har IS på min telefon sedan ca 3 månader tillbaks och jag tycker att det fungerar riktigt bra, innan när jag körde utan film behövde skärmen torkas av minst en gång om dagen. Med IS behövs det inte, det enda som jag tyckte var struligt var att montera baksidan, det har inte blivit 100% på dom rundade hörnen tyvärr.
Men jag är helt klart nöjd med produkten, tycker inte att det blir sämre ljus i skärmen och telefonen blir greppvänligare på grund av bättre friktion.

/Johan

1
Bevaka tråden