Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mina kontakter kommer och går på min iPhone

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,

Har en icke-hackad iPhone 3G. Har också ett MobileMe-konto, där mina flera hundra kontakter ligger säkert.

Min telefon har fungerat bra ända tills 2.1-mjukvaran. Då började den med en väldigt irriterande grej, nämligen att tappa bort alla mina kontakter. Och inte när jag synkade, utan bara så där mitt på dagen. Borta.
Sedan, nån timme senare, kommer de ibland tillbaka. Ibland räcker det att starta om telefonen, men oftast får man gå in i "Inställningar-> E-post, kontakter, kalendrar -> MobileMe" och stänga av synkroniseringen med .Mac på kontakterna. Sedan startar man den igen. Då kommer kontakterna tillbaks, ibland.

Sedan igår finns den här buggen med en liten extra "twist"; den kommer ihåg alla kontakter, men inte deras telefonnummer. Så alla namnen syns i listan, men inga telefonnummer eller mail-adresser. Min "Favoriter"-meny ser klart kul ut; bara en massa telefonnummer i en lång lista utan namn.

Någon annan som stött på samma problem? Och som kanske rentav har en lösning?

Mvh,

Andreas

Jag hade samma problem när jag testade MobileMe. Dessutom försvann personliga ringtoner flertalet gånger och gav upp min prövotid då...

Märkligt. Jag skulle testa att blåsa telefonen helt enkelt. Mycket löser sig genom att återställa med en clean firmware

Eller vänta till 2.2 kommer. Vilket är nu.

• Medlem
  • Varberg
  • 2008-11-22 08:21

Det har hänt samma sak för mig idag:(((. ALLA KONTAKTER BORTA PÅ BÅDE DATOR MOBILE ME OCH IPHONE... KATASTROF. DEN KOMMER BARA IHÅG NR I FAVORITER.

Det är en hackad iphone jag har. Jag änvänder även push tekniken för synkning.

Finns det något hopp???

Tackar redan för all hjälp jag kan få

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-11-22 10:11
Ursprungligen av wulvan:

Det har hänt samma sak för mig idag:(((. ALLA KONTAKTER BORTA PÅ BÅDE DATOR MOBILE ME OCH IPHONE... KATASTROF. DEN KOMMER BARA IHÅG NR I FAVORITER.

Finns det något hopp???

Låt bara push vara påslaget, så dyker de nog upp igen.

Ursprungligen av wulvan:

Finns det något hopp???

Om de är borta från Mobile-me kontot är du nog körd tyvärr...
Det är därför man ska göra backup av telefonboken i datorn lite då och då.

• Medlem
  • Varberg
  • 2008-11-22 16:43

Hur får jag fram backupen. jag har synkat den med itunes då och då men när jag gjorde det idag säkerhetskopierade den telefonen igen och då ersätts väll den nya infon dvs utan kontakter. finns det möjlighet att få fram gammal säkerhetskopiering från itunes??'

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-22 19:00
Ursprungligen av wulvan:

Hur får jag fram backupen. jag har synkat den med itunes då och då men när jag gjorde det idag säkerhetskopierade den telefonen igen och då ersätts väll den nya infon dvs utan kontakter. finns det möjlighet att få fram gammal säkerhetskopiering från itunes??'

Har du stängt av att om iPhonen skiljer sig mer än 5% så frågar den?

• Medlem
  • Varberg
  • 2008-11-22 19:21

Nej det har den alltid frågat innan?? allt är väldigt konstigt.

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-22 19:30
Ursprungligen av wulvan:

Nej det har den alltid frågat innan?? allt är väldigt konstigt.

Så de har försvunnit på datorn med?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-23 11:38

Jag har samma problem. Plötsligt försvinner alla kontakter. Några timmar senare är de tillbaks... Kollar på mitt konto på me.com och där finns allt. Förutom att grupperna är tomma upptäckte jag nu! Bläh

Haha, komiskt. Åkte på samma problem jag med. Kontakter fanns men alla saknade nummer typ. Avaktiverade och aktiverade sync av kontakter på Iphonen (Mobileme) och nu är allt som det ska igen

Då är det väl konstaterat då, helt enkelt.

Hej alla,

Det var detta jag trodde; att fler hade samma problem som jag. Hoppas Apple fixar till det i kommande versioner, för det kan vara ganska störande om man snabbt måste ringa upp någon...

Tack för alla svar!

/ Andreas
P.S. Till "Wulvan" kan jag bara säga att det där låter riktigt illa. För mig har de alltid funnits kvar på MobileMe-kontot och i Adressboken. Vad "Peeman" menar är menyvalet i Adressboken; "Exportera Adressboksarkiv" (som tidigare hette "Spara säkerhetskopia av Adressboken" eller liknande, mycket bättre namn IMHO).

Mina kontakter försvann och synkar inte längre

Alla mina kontakter i iPhone försvann och det går inte att synka tillbaka dem. Telefonen säger "Synkar", men några kontakter från dagtorn förs inte över till telefonen.

Ursprungligen av Svenåke:

Alla mina kontakter i iPhone försvann och det går inte att synka tillbaka dem. Telefonen säger "Synkar", men några kontakter från dagtorn förs inte över till telefonen.

Välj "ersätt information i telefonen" där någonstans i Itunes, det kan hjälpa

Jodå, jag har provat även detta, men utan resultat.
(Jag har inget mobile.me-konto)

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-15 09:22

Prova att återställa inställningarna på iPhonen. Annars gäller återställning i iTunes och strunta i backupen utan starta den som en ny iPhone.

//Rob

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-15 23:27

Verkar som Apple löst detta problem med en MobileMe-uppdatering idag. Det och mycket annat. Bättre sent än aldrig...

Resolved an issue that could cause some contacts to temporarily disappear on iPhone or iPod touch when syncing with MobileMe over an intermittent network connection; iPhone Software 2.2 is required to take full advantage of this

MobileMe: Service Updates as of December 15, 2008

1
Bevaka tråden