Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om Jailbreak! iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag är lite osäker när det gäller att jailbreaka iPhone 3G med Telia abonemang. Jag har jailbreakat min iPod touch när den kom ut men det känns mer osäkert med iPhone 3G. Man vill ju inte att den går sönder så att man måste fortsätta betala i månaden utan iPhone

1. Om jag jailbreakar min iPhone kommer då alla mina kontakter att försvinna?

2. Kommer garnatin försvinna? och kommer telia abonemanget att upphöra dvs att mina 100 minuter, 100 sms och 100 mb datatrafik kommer att försvinna?

3. Om man jailbreakar kommer jag kunna ladda ner från appstore endå?

4. Om det blir strul kan jag återställa iPhonen i iTunes så att jag får alla mina kontakter etc så som den var innan jag jailbreakade.

5. Finns det någon riskt att iPhonen inte kommer att gå och återställa när jag jailbreakat den?

6. Jag har 2.2 och vilket program är bäst att jailbreaka den med om jag har en windows vista dator?

Tack på förhand!

Senast redigerat 2008-11-23 12:36
  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-23 16:06

Läs FAQ.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Läs FAQ.

//Rob

Har redan kollat där fick inte svar på mycket.

1. Om jag jailbreakar min iPhone kommer då alla mina kontakter att försvinna?

Nej

2. Kommer garnatin försvinna? och kommer telia abonemanget att upphöra dvs att mina 100 minuter, 100 sms och 100 mb datatrafik kommer att försvinna?

Abbonmanget påverkas inte, garantin har vi lite olika uppfattningar om, men jag anser inte att den borde påverkas
3. Om man jailbreakar kommer jag kunna ladda ner från appstore endå?

Ja

4. Om det blir strul kan jag återställa iPhonen i iTunes så att jag får alla mina kontakter etc så som den var innan jag jailbreakade.

Ja

5. Finns det någon riskt att iPhonen inte kommer att gå och återställa när jag jailbreakat den?

En risk finns väl alltid, du gör allt på egen risk
6. Jag har 2.2 och vilket program är bäst att jailbreaka den med om jag har en windows vista dator?

QuickPwn skulle jag anta

tack så jätte mycket har jailbreakat den och är jättenöjd hitils

1
Bevaka tråden