Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Akut Mail Problem!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-24 10:22

Tjenare!

Jag har fått akuta problem!

Jag kan inte ta emot mail på min mac, min kollega sitter på samma mail server, funkar finfint för honom! Går jag in i Kontoinformation i Mail 3,5 kan jag se alla mina mail som kommit under morgonen på servern, men av någon anledning når det inte hela vägen fram till min dator, kollat alla anslutningar finns inga problem någonstans där!

Gjort alla uppdateringar till Leopard senast i morses startat om burken och mailprogrammet flertalet gånger! Någon som kan hjälpa mig snabbt med detta, så e jag väldans tacksam

ha det gött så länge mvh Uffe

Har du rätt serverinställningar?

Är det en en dator som brukar stå hemma är den kanske inställd på att använda en internetleverantörs server, som inte funkar på jobbet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-24 10:27

Låter som att POP-porten har ställt om sig själv. Kör du vanlig POP så ska den stå på 110.
Mail > Inställningar > Konton > Avancerat

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-24 10:44

tjena igen! Tack för snabba svar!

Jag har inte ändrat nåt på serverinställningar, detta är en stationär dator som endast använd här, POP står på samma inställning som innan (110) ...

irriterande som faen att man kan se mailen kommer till servern men inte kommer vidare till min mail!

Hade med vår förra mailserver ibland problem med att det kunde komma brev i något felaktigt format som skapade en "propp". Alla brev efter detta hamnade i inkorgen på servern men laddades aldrig ner till mail-klienten. Kanske värt att kolla upp med vem som nu är ansvarig för servern.

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-24 13:15

Enligt vår it ansvarige håller tydligen en Linux-mserver på att krascha, har haft en del problem med den tidigare, trodde dock allt var löst, konstigt är att det bara är min mail som störs av detta, trots att allas mail passerar via denna server!
Skumt.... jaja jag hoppas det löser sig och håller er uppdaterade om det händer nåt!

mvh Uffe

1
Bevaka tråden