Ja, onekligen känns det så i mitt fall iallafall!
Sitter med en 2,4Ghz modell (var tvungen att ha backlight ), och den gör mej ganska irriterad, nått som min gamla plastis inte gjorde!
Varför?
1. De skeva funktionstangenterna.
Som tur är så är de bara smått skeva, det skulle gå att fixa med lite papper läste jag i nån tråd
2. Dåligt magnetlås!
Jag vet inte om den ska vara så eller om bara min är kass? Den sitter ju, men det krävs inte mkt kraft för att lyfta den, till skillnad från plastis!
3. "Hi iSaver, this is Apple, go f**k yourself!"
Köpte ett iSaver tangentbordsskydd till lille Alu, men har jag den på plats så sitter inte luckan fast! Den klena magneten greppar inte ens tag!
4. Alu gillar inte blåtand!
På 4 veckor har jag fått parkoppla om mitt tangentbord o mus lika många ggr! (Irriterande, men inte livshotande eftersom det borde gå och lösa med en uppdatering)
5. Viloläge? Nej koma...
3ggr har jagden fått denna tilt. Man kan inte väcka den från viloläge. Helt i koma, enda sättet är att hålla in startknappen! Vågar nästan inte ha den i vilo längre
6. Hörlursporten...
Jag brukar spela upp via hörlursporten när jag sänder radio (ja, ljudkort är the way to go, ja vet ja vet) och ibland blir jag utan ljud från den, för då har hörlurssladden flyttat sej en mm ut, och då tror den inte att den sitter i!
Någon annan som har det problemet?
Det där är väl vad jag kommer på nu. Sen ska man ju inte glömma att den har många fördelar också, men dom tänker man mindre på när man kan störa sej på saker
Den här tråden är inte heller till för att klaga och gnälla, utan snarare för att samla lite såna "fel" som man inte riktigt vet om de är fel eller ej, typ magneten. (Och lite klaga )
Så använd gärna den här tråden som en samlingsplats för att fylla i "fel" och dementera "fel".
Disclaimer: I min jakt på kunskap så fann jag ingen tråd med samlade fel på nya AluMB. Om det visar sej att jag inte letade tillräckligt noga meddela detta utan spydigheter.