Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmänna tips till en ny iPodanvändare?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Ska köpa min första iPod, det blir en Classic 120GB.
Några råd då man ska börja lägga in musik på den?
Har läst lite och endel verkar inte gilla att man ska synka med itunes då den visst synkar allt alltid??
Några allmänna råd tas gärna emot.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-11-24 23:10

du kan välja om den ska synka allt i ditt itunes eller hantera musiken mannuelt .

franzer

Man kan stoppa synkningen genom att trycka på krysset som dyker upp högst upp på iTunessidan när iPoden ansluts. Det har alltid fungerat för mig i alla fall.
Om jag vill ha in tex några program i min iPod Touch så avmarkerar jag de programmen under fliken Program och synkar. Sedan markerar jag dom igen och synkar. Då kommer bara dessa program in i iPoden.

Tack

Då tackar jag för råden. Ska testa lite själv nu när jag köpt den.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-12-05 14:45
Ursprungligen av KaRo:

Man kan stoppa synkningen genom att trycka på krysset som dyker upp högst upp på iTunessidan när iPoden ansluts. Det har alltid fungerat för mig i alla fall.
Om jag vill ha in tex några program i min iPod Touch så avmarkerar jag de programmen under fliken Program och synkar. Sedan markerar jag dom igen och synkar. Då kommer bara dessa program in i iPoden.

Men KaRo vad händer näste gång du synker din iPod då? försvinner inte dom programmer du har lagt in?

Jag är väldig ny på iPod också

Ursprungligen av Lotte P:

Men KaRo vad händer näste gång du synker din iPod då? försvinner inte dom programmer du har lagt in?

Jag är väldig ny på iPod också

Jag har iPod Touch, iPod Nano och iPod Shuffle men inte Classic men jag antar att den senare fungerar som alla de andra.
Nej, programmen försvinner inte nästa gång du ansluter om du
1) Markerar Nej när texten nedan dyker upp-se bild 1
2) Markerar att du vill hantera manuellt-se bild 2
3) Stoppar ev synkronisering som ändå hinner komma igång genom att trycka på krysset (som inte är där på bilden men som brukar dyka upp) högst upp i iTunes i -raden-se bild 3

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-12-09 18:05

ok.......... tack )

1
Bevaka tråden