Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musiken ut från 3,5 minipluggen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man använder en 3,5 mm miniplugg till RCA-adapter, får man då ut de format man rippade låtarna i, eller finns det någon begränsning? Jag behöver bara vara säker (200% typ).

vadå får ut de format?
Jag hänger inte alls med. Det du "får ut" är ju ljudet. Det är inget "format". Det är analogt och vackert. Sen vad det är för kvalité på det beror ju på vad det är för kvalié på filen du spelar...

Jag kanske var oklar, men i billjudsvärlden skiljer det sig vilka olika typer av filformat som accepteras beroende på vilken kabel man använder sig av mellan iPod och huvudenhet, och det var dessa skillnader jag var ute efter.

  • Medlem
  • 2008-11-25 15:23

Med en 3,5 mm stereoplugg får man bara ut analogt ljud dvs inget digitalt format alls, precis som PeeMaN redan påpekat. Eller har jag missat något?

Kvaliten blir bättre om du tar ut ljudet från den digitala utgången istället eftersom det då inte gjorts om till analogt ljud redan.

Ursprungligen av LarsB:

Kvaliten blir bättre om du tar ut ljudet från den digitala utgången istället eftersom det då inte gjorts om till analogt ljud redan.

Jo, det har du så rätt i. Man är ändock tvungen att använda iPodens DAC, vilket var ytterligare en sak jag undrat över. Men nu vet jag hur ljud ut fungerar på iPoden.

1
Bevaka tråden