Nya 99mac är likt det gamla, är snabbt på att söka och har flera bra nya funktioner, men det sätt jag använde 99mac tidigare funkar inte längre.
Jag hade ett bokmärke rakt in i "Dagens aktiva diskussioner" och fick snabbt en uppfattning om vad som hänt under dan. Ibland hade jag bara 5 minuter och kollade då bara rubrikerna och ibland längre tid för att verkligen kolla in dagens diskussioner.
Att man fick de första meningarna av senaste inlägget i varje tråd sparade många onödiga klick då många inlägg inte är längre eller är fullständigt ointressanta. Det skapade också ofta intresse för trådar man inte skulle kollat in annars då trådar har en viss tendens att gå offtopic. Inget fel i det om det inte går helt överstyr.
Nu tas alla trådar bort som är äldre än ens senaste inloggning och är inte längre samlade för de senaste 24 timmarna, varken på "Visa nya inlägg" eller på "Dagens aktiva diskussioner". Dessa verkar ha precis samma funktion, men med olika namn.
Om ni skapar en "Dagens aktiva diskussioner" enligt modellen från gamla 99mac; de senaste 24 timmarna med de första meningarna från senaste inlägg i varje tråd så kommer jag att känna mig hemma igen. Som det är nu har jag inget tålamod att kolla igenom varenda forum efter olästa eller intressanta diskussioner och min aktiva tid är både kortare och mindre effektiv än förr. Nya 99mac kan vara hur likt det gamla som helst useendemässigt, men mitt och säkert många andras sätt att använda det har helt försvunnit.:(