Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appleanvändare mer ärliga?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kan det ha med ålder att göra? Apple kanske generellt sett har äldre kunder? Jag förutsätter att piratkopiering har en yngre publik som när de blir vuxna förstår att man måste betala för det mesta man konsumerar. Med den logiken blir Appleanvändare mer ärliga än windowsanvändare.

Ursprungligen av akerstrom:

Kan det ha med ålder att göra? Apple kanske generellt sett har äldre kunder? Jag förutsätter att piratkopiering har en yngre publik som när de blir vuxna förstår att man måste betala för det mesta man konsumerar. Med den logiken blir Appleanvändare mer ärliga än windowsanvändare.

Inte i min breda, ganska internationella erfarenhet; varken ålders
argumentet av användare eller ärlighet/ålder.

Jag tror att det är något inbillat att Mac användare skulle vara mer
ärliga procentuellt. Folk är folk och vissa har valt Mac, andra har
valt PC, vissa betalar för det de köper, andra laddar ner och anser
att det är deras rätt.

Har inget med platform, kön, sexuell läggning eller religion att göra.

Personligen tror jag att andelen folk som gör det (piratkör) är
betydligt större än folk tror, på båda platformerna!

Jag kan inte känna att jag backar upp påståendet att Macanvändare skulle vara mer ärliga.

Däremot, om jag köper ngt av en kille/tjej härinne, på 99.se, med ett par tusen inlägg så kan jag känna en större tilltro till den personen. Han/hon vill ju inte sätta sin "heder" på spel för en affär på nån tusenlapp.

Många rör nog ihop att de "känner" personen med att personen är en "macanvändare".

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-11-30 02:11

En grej som jag har märkt är att alla mac-användare som jag har lärt känna sen jag skaffade min macbook, är verkligen öppensinnande och trevliga rent generellt. Sen kan det bara vara tur att jag lyckats med detta, men jag tycker det ligger nått i det.

Sen att en kompis sa att det beror på att vi inte blir lika arga på vårat OS som windows-användare blir vet jag inte alls om det stämmer, men vem vet....

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-27 05:12
Ursprungligen av High|ander:

En grej som jag har märkt är att alla mac-användare som jag har lärt känna sen jag skaffade min macbook, är verkligen öppensinnande och trevliga rent generellt. Sen kan det bara vara tur att jag lyckats med detta, men jag tycker det ligger nått i det.

Nu vill jag påstå att de flesta jag har lärt känna, oavsett sammanhang, är trevliga och öppensinnande. Men jag tror att det är mer en funktion av "lärt känna" i motsats till "träffa på" eller "tvingats tillsammans med". Tänker jag...

Inner peace

Det skulle vara intressant med en omröstning om fildelning här på 99. Typ:

Fildelar du?
Nä, vet inte hur man gör, men annars så....!
Nä, tycker det är moraliskt förkastligt att fildela...!
Ja, de e fan min demokratiska rätt...!
Ja, fast bara för personligt bruk....!
Ja, mitt företag sparar massvis på det...!

Eller nåt i den stilen.

Ja, ni fattar.
Svars-alternativen bör tänkas igenom ordentligt så att de flesta har en möjlighet att svara. Då tror jag att fler vågar vara ärliga i sina svar

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-26 12:41

Alt. 5

Yes!!

Hells Angels föredrar Mac :-D. Hur det är med Bandidos vet jag inte.

Ursprungligen av Zimmerman:

Hells Angels föredrar Mac :-D. Hur det är med Bandidos vet jag inte.

Gissar att de gillar FileVault ....

Ursprungligen av Goflorp:

Gissar att de gillar FileVault ....

Synd för dom bara att de skrivit lösenordet på sina västar...

Då finns det åtminstone något vett i dem !

Bevaka tråden