Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-11-23 10:45

Jag har en iPhone 2G (1st gen) med FW2.1 som är pwnad.
Kan man undvika restore och bara göra en uppdatering, och sedan jailbreaka, utan att förlora några program/inställningar?

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-11-23 12:52
Ursprungligen av joppz:

Jag har en iPhone 2G (1st gen) med FW2.1 som är pwnad.
Kan man undvika restore och bara göra en uppdatering, och sedan jailbreaka, utan att förlora några program/inställningar?

undrar också detta,
men även om så får man väl tillbaks alla program och inställningar efter man pwnat genom iTunes? Ska köra detta ikväll...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-11-26 08:47

Hunnit testa ännu? Hur gick det i så fall?
/Johan

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-26 13:42

Det finns flera trådar om detta. Det spelar ingen roll om du gör en restore eftersom alla inställningar och Apple Store program sparas i backupen som du efter återställningen kan installera. Musiken och bilderna måste du synka separat.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-11-27 12:38

Jag försökte med en uppdatering till 2.2 vilket har fungerat både från 2.0 till 2.0.1 samt 2.0.1 till 2.1. Denna gången gick det däremot inte. Fick upp felmeddelande i iTunes när den hade gjort en backup på min iPhone. Jag gjorde en återställning och körde QuickPwn. Allt fungerar nu utom Cydia. Vet inte varför den inte fungerar. Jag fick också lägga in musiken manuellt efteråt men det beror nog på att jag inte har sync på musiken.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-11-28 22:41

Körde uppdatering på min 2G 2.1 till 2.2 nu ikväll. Funkade bra - dvs. fortfarande upplåst, men Cydia och Installer försvinner. Orkar inte ta tag i det just nu, gör det när behovet uppkommer...
/Johan

Hej

Har en 2G med nyss uppdaterad 2.2 version. Katten är grön och glad och Cydia gör sitt utom att söka nya uppdateringar i programmet. Bootneuter har ju 2.1 och avslutar med OFF på Neuter. Däremot ett ON på Fakeblank och OFF på Unlock. Finns det lösning? Finns en Bootneuter 2.2?

HB

1
Bevaka tråden