Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mellanlägg-plasten MBP

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En ganska agressiv vaktmästare på min skola slängde bort mitt mellanlägg till min MBP medan jag satt med ryggen till och arbetade. Det låg på bordet en halvmeter bakom oss tillsammans med min jacka och min väska. Inget skräp på bordet och han frågade inte heller. Jag har alltid haft det emellan för att det inte ska bli märken på skärmen från tangenterna när jag transporterade den. Nu är den bortkastad och människan fann det inte åter och "tänker minsann inte ringa apple för att skaffa mig ett nytt". Vi grälade länge o gott men det löste ingenting.

Förutom att lämna ett "formal complaint" ska jag nu också behöva fixa nåt nytt.

Nån som vet råd? Finns det något som kanske även kan tjäna som musmatta?
Eller det kanske bara är dumt att gå runt med sån plast, vad vet jag?
Jag ville ju bara ta hand om min dator...

• Avstängd
  • Överallt
  • 2008-11-28 11:47

Jag har aldrig fått några märken i skärmen på någon av mina Powerbook eller Macbook Pro. Plasten slänger jag bort direkt när jag packat upp apparaterna.

Men om man vill ha något så finns det ju att köpa speciellt för ändamålet avsedd skyddsduk.

Macoteket - iSaver 14"/15" (TFT skydd för iBook 14" & PB G4 15")

Jag blev av med mitt mellanlägg till min PB när den var på service för kraschad hårddisk. Gjorde då ett eget: klippte då loss en lagom stor bit av den tjocka lite bubbliga plastpåsen som satt runt en bildskärm jag köpt. Den är lite sladdrigare än originalmellanlägget, men borde kunna fylla samma funktion, tycker jag. Sen har jag en del märken på skärmen ändå, så jag kanske grejar med det där i onödan ...

1
Bevaka tråden