Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

18,4% på Södermalm har en Mac?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-29 17:52

I veckans nummer av Södermalmsnytt som kom idag finns en artikel om livsstilen på Söder. Man har lagom ovetenskapligt intervjuat 100 södermalmare mellan 18-70 år och bland den fakta som presenteras kan man bland annat läsa att "18,4% har en Mac". Kanske lite dåligt statistiskt underlag, men lite kul ändå.

Vad ligger Apples marknadsandel i Sverige på nuförtiden?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-29 18:58

På kungsholmen kom vi upp i hela 19%

Hur blir det 18,4% när man bara frågat 100 st? Är det någon som hade en 2/5 mac? Eller kanske nån som kör OS X på pc som inte räknas som en hel mac

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-03 15:18
Ursprungligen av elsevero:

Hur blir det 18,4% när man bara frågat 100 st? Är det någon som hade en 2/5 mac? Eller kanske nån som kör OS X på pc som inte räknas som en hel mac

Hahaha

Det kanske var som så att inte alla svarade. En del kanske inte visste vad som står hemma. Av 100 tillfrågade kanske 93 svarade ngt som gick att använda.

just det... men jag tycker ändå decimalen ska bort, det hela är bara en grov uppskattning.

Det bli ju lite som " 2.211 barn i genomsnitt....."

stackars barnungar som bara är 0.211 barn...måste ju sakna mycket.

Annars är tidningen intressant.

Den skiljer sig en hel del från de tidningar som kommer i lådan här i Biskopsgården...
Vi har inte så mkt "Välbärgad medelklass" här.

Om man kollar alla under 30 på Söder så är jag helt övertygad om att siffran snarare är något i stil med 50%. Kring Mariatorget är det ca. 70-80% :-D.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-03 16:58
Ursprungligen av Zimmerman:

Om man kollar alla under 30 på Söder så är jag helt övertygad om att siffran snarare är något i stil med 50%. Kring Mariatorget är det ca. 70-80% :-D.

Kollar man på alla små Cafés/kontor/utställnings-ställen så är det nog närmare 85%...

1
Bevaka tråden