Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inköpta filmer borta?!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-11-30 13:27

Går det så att säga "återhämta" inköpta filmer och TV-program? Gjorde en återställning till fabriksinställningarna på min ATV. Klantigt nog hade jag inte synkat över de inköpta filmerna till min iMac som står och delar ut musik mm. Detta gjorde att alla inköpta filmer och TV-serier är borta. Nån som vet hur jag får tag på dessa "mina" filer igen?

Tror att det enda sättet är att kontakta iTunes Store supporten och hoppas att de är snälla och gör det möjligt att ladda ner filerna igen.

Apple - Support - iTunes Store - Contact

/Adam

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-11-30 14:03

Ok, ja kanske är det så. Är bara lite nojig för att snacka med supporten. Jag bor ju då inte direkt på min uppgivna Miami-adress. Där ligger ett väldigt trevligt hotell...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-11-30 14:42

Då var det gjort. Brevet till iTunes store supporten skickad. Ska bli spännande och se vad dom säger - dom lovar svar inom 24-timmar.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-11-30 23:40

Fick precis svar från iTunes Store support:

"Dear Richard,
I'm sorry to hear that you are missing some items from the order numbers "xxxxxxxxxxx" and "xxxxxxxxxxx" I know how upsetting this may be for you Richard and I would like to help. I have posted the missing items to your account. Please follow these steps to download the items:

Alltså, inga problem. Tack för ditt råd adamsen87

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-01 00:10
Ursprungligen av richard:

Fick precis svar från iTunes Store support:

"Dear Richard,
I'm sorry to hear that you are missing some items from the order numbers "xxxxxxxxxxx" and "xxxxxxxxxxx" I know how upsetting this may be for you Richard and I would like to help. I have posted the missing items to your account. Please follow these steps to download the items:

Alltså, inga problem. Tack för ditt råd adamsen87

Har också fått väldigt bra bemötande av iTunes-personalen. Jag köpte fel, dvs köpte bara en låt och undrade om jag skulle behöva köpa den igen när hela skivan kom ut. Ja tyvärr sa de men som påster på såren så gav de mig 4 gratislåtar, för att jag klantade mig..

Det som är så häftigt med sådana här saker är att det är lätt för dem
att "ge" saker som inte kostar dem och kunden blir mycket gladare.

Lite OT men ändå samma ämne, Telia har varit riktigt shyssta mot
mej på flera punkter på detta sätt, men å andra sidan reagerar man
desto mer när man vet att en leverantör skulle enkelt kunna fixa ett
problem som inte kostar dem något, men de gör det ändå inte...

1
Bevaka tråden