Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med aktivering av iPhone som låst sig

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det gick inte att få min iphone att fungera med hjälp av pwnage tool. Antar att man måste ha ngn kontakt med itunes för att få det att funka. I slutfasen av pwnage tool när man ska hålla in home och start knappen får den ingen kontakt.

När jag kopplar in min iphone med mitt svenska kontantkort kommer alltid samma meddelande: "the sim inserted in this iphone does not seem to be supported".

Jag har skickat efter ett at&t kontantkort från usa för att göra samma sak som när jag först köpte iphonen i usa (alltså cracka upp iphonen från at&t operatören så den inte är operatörslåst) men jag kommer väl förmodligen förlora allt som jag hade på iphonen.... finns det ngn som har en bättre idé lyssnar jag gärna

joelbjorkegren

Citat:

Jag har skickat efter ett at&t kontantkort från usa...

Det ska du inte behöva.
Du ska läsa i detta forum och söka ledtrådar.
Din iPhone kanske bara saknar upplåsning?
Följ i så fall Robo-X råd:

Citat:

Det är mycket enklare än så. QuickPwn är att föredra nu förtiden eftersom det går mycket snabbare samt fungerar med iTunes 8.Enda nackdelen är att QuickPWN verkar inte kunna låsa upp basebandet utan man MÅSTE installera Bootneuter och använda det för att låsa upp basebandet.

Kör iPhonen i Wifi och hämta och installera Bootneuter med Cydia.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-11-30 18:27

Men jag har fixat det nu, men tyvärr inte med 2.1. Nu finns ju också 2.2 men jag nedgraderade till 2.0.2 å sen gick det att jailbreaka + låsa upp och nu kommer jag köra med 2.0.2 ett tag för jag pallar inte hålla på mera. Men 2.0.2 e väll inte så dålig?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-30 21:25
Ursprungligen av Macys:

Men jag har fixat det nu, men tyvärr inte med 2.1. Nu finns ju också 2.2 men jag nedgraderade till 2.0.2 å sen gick det att jailbreaka + låsa upp och nu kommer jag köra med 2.0.2 ett tag för jag pallar inte hålla på mera. Men 2.0.2 e väll inte så dålig?

Har du pwnat den redan kan du återställa till 2.2 genom iTunes. Aktiveringen försvinner men telefonen stannar olåst. Kör QuickPwn för att aktivera och jailbreaka din iPhone. För att allt ska fungera bäst sätt upp din iPhone som ny i iTunes.

//Rob

Cydia gör inte sitt jobb

Har en 2G med nyigen Quick Pwn-ad 2.2 version. Allt är återställt som innan via Itunes 8. Nätvek hemma hittats, hur snabb som helst, allt finns som innan. MEN - Cydia och bootneuter snackar inte med varandra. Cydia säger "downloading release, packages." Uppdaterar inte alltså. Startar inte heller om några gånger som guiden säger den ska göra. Har provat att starta om telefon. Avinstallerat Bootneuter och installerat på nytt. har även återställt allt från scratch. Funkar lika bra med quickpwn alla gånger. Men alltså No Service på telefonen.

Bootneuter visar 3.9, OFF på både Neter och Unlock och ON på Fakeblank. Meddelar att jag måste Neuter to Unlock.

Blir lite arg ibland men oftast bara en suck....:tveksam:

Bootneuter

Som jag skrev tidigare idag är problemet Cydia i mitt fall, tror jag. Måste Cydia göra uppdating? Kan inte Botneuter funka korrekt annars? Har startat om ett par gånger och då kan jag vissa gånger själ sätta Neuter och Unlock på ON och FakeBlank på OFF men efter en omstart hittar inte telefonen GSM-nät. Har checkat med annan mobil och kortet är korrekt.

Är det någon inställning jag missat? Har ålat igenom Settings fram och tillbaka. Ingen skillnad.

Snart är den till salu för ca 3 700...
HB:'(

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-01 11:27

I QuickPwn 2.2 så är cydia redan uppdaterad till senaste versionen. Det enda som har ändrats sen 2.2 kom ut är några enstaka filer i cydia. Du får prova att använda bootneuter 2.1 några gånger. Om inte det fungerar prova att återställa till 2.0.0 använda original quickpwn och låsa upp din iPhone sen uppdatera till 2.2 och köra senaste versionen utav quickpwn.

//Rob

Bevaka tråden