Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Linux på iPhone

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Några kanske finner av intresse att iPhone Dev Team har lyckats boota upp Linux på en iPhone.

Tror inte att det dröjer så länge till innan man kommer kunna använda Android på iPhone, tror detta är framtiden för smartphones av olika slag, kunna välja sitt operativsystem själv.

AppleInsider | iPhone Dev Team successfully boots Linux on iPhone

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-01 16:20
Ursprungligen av Patrik D:

Några kanske finner av intresse att iPhone Dev Team har lyckats boota upp Linux på en iPhone.

Tror inte att det dröjer så länge till innan man kommer kunna använda Android på iPhone, tror detta är framtiden för smartphones av olika slag, kunna välja sitt operativsystem själv.

AppleInsider | iPhone Dev Team successfully boots Linux on iPhone

Kan bara säga "varför?". Android på iPhone kommer aldrig stödjas officiellt av Google och Apple så det kommer aldrig fungera lika bra som Apples OS. En av huvudanledningarna till att folk köper en iPhone trots priset är ju för helhetsupplevelsen och för att allt funkar så bra tillsammans (iaf efter ett par patchar...). Android på iPhone kommer aldrig leverera samma upplevelse, och vem vill installera om sitt OS varje gång Apple uppdaterar sin mobil?

Visst är det imponerande och bra jobbat av utvecklarna, men det känns samtidigt som bortkastad tid.

de där lät väldigt konstigt...

om man nu skulle köra android så skulle telefonen självklart aldrig behöva några apple uppteringar....

Jamen, det är ju bara det gamla "för att man kan..."

En bunte grabbar med gott om tid, pizza och Cola har lyckats få Linux att funka på en iPhone; finns det NÅT med CPU och minne som inte kan köra LInux i ngn variant?

Redan de gamla PPC-maskinerna kunde ju köra ngn Linuxvariant, och hur många gjorde det ? Jo, några - för att man kunde....

Att därifrån dra grymma växlar till vad som kommer i famtiden blir ju bara löjligt.
Det blir väl en på 1000 som installerar någon ful LInuxvariant på en iPhone "För att man kan".

Den praktiska fördelen jag kan se är att om man t. ex. bygger programvara kan man köra båda operativsystemen på samma telefon för att göra ordentlig testning utan att behöva införskaffa en extra telefon. Det finns vissa saker som en simulator inte klarar av att simulera.

Ursprungligen av Goflorp:

Redan de gamla PPC-maskinerna kunde ju köra ngn Linuxvariant, och hur många gjorde det ? Jo, några - för att man kunde....

Jag kör OpenBSD på en iBook G4 eftersom de fortfarande supportar arkitekturen, vilket Apple inte gör längre.

Ursprungligen av Marcus K:

Den praktiska fördelen jag kan se är att om man t. ex. bygger programvara kan man köra båda operativsystemen på samma telefon för att göra ordentlig testning utan att behöva införskaffa en extra telefon. Det finns vissa saker som en simulator inte klarar av att simulera.

Jag kör OpenBSD på en iBook G4 eftersom de fortfarande supportar arkitekturen, vilket Apple inte gör längre.

Har du hittat ngt som funkar och har kunskapen för att köra det - bra.

jag har försökt flera ggr men gett upp varje gång.

Jag hajar att man vill prova Linux, som kan vara svårt att hitta native i andra mobiler. Däremot Android, Windows mobile eller Symbian i iPhone tappar konceptet.

Men jag ser fram emot vad Linux kan ge.

• Medlem
  • Lund
  • 2010-05-11 13:15

Linux on the iPhone

Man har väl inte missat denna nyheten, man har alltså lyckas få Android att fungera på en iPhone och en iPhone 3G jag tycker att det ser väldigt lovande och är lite nyfiken på att testa, är det någon här som har testat att köra Android på er iPhone, hur har det gått?

Det känns ju helt onödigt att göra detta, vill man ha Android som OS så kan man ju köpa en androidtelefon istället. Vad har iPhone, förutom iPhone OS och App Store, som gör den till en bättre telefon än t.ex HTC's lurar? Det man tidigare har hört är ju snarare att kameran är sämre än i andra mobiler etc. Själv valde jag iPhone därför att mjukvaran är avsevärt mycket bättre än allt jag tidigare använt, inte för att jag ville ha en sämre kamera än min tidigare Nokia N95...

Hur gör jag för att köra iPhone OS på min Sony Ericsson K810i ?

LCR

1
Bevaka tråden