Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Compressor 3.0.4 hänger FCP6

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
När jag försöker omvandla filmer skapade i FCP6 via Compressor startar programmet och efter ett antal behandlade 'frames' hänger FCP.
Någon som har haft liknande problem och en lösning?
Bernt

Spara filmen i FCP. Starta sedan Compressor och utför arbetet där i stället så kommer det funka bra.

Håller med hummel: Exportera ut en master - lämna sedan FCP - öppna Compressor och dra in denna master.

Vilket format skall man spara i för att inte förlora i kvalitet? har en känsla av at var gång man sparar ut så sker det en försämring av kvaliteten. Speciellt tycker jag det syns på att interlacingen syns mer markerad. Även om jag skall komprimera så vill jag inte ha resultatet (speciellt texter) randigt. Det var därför jag tänkte försöka direkt från FCP. Annars har jag fått rådet att exportra och komprimera direkt till Quick Time Movie. Men förhandsvisningen i Compressor gillar jag. Tyvärr verkar det vara den som hänger FCP... Stänger jag av förhandsvisningen vaknar FCP! Så problemet hänger förmodligen samman med min Seagate 1,5 Tb externa disk som inte 'hänger med'. Seagate har ett problem med dessa diskar och jobbar med det. Hoppas på en lösning.
Men jag är fortfarad intresserad av hur man på bästa sätt sparar ett 'optimalt' resultat. Så bra som möjligt med minsta möjliga storlek. Dessutom vill jag kunna tala om i förväg hur stor filen maximalt får vara (Bit-budgeting?). Det skall tydligen gå i Compressor, men jag har inte hittat det.

Vilket format vill du ha dina filmer i? Bäst är att spara i samma format som originalet utan att förändra komprimeringen, dock inte alltid praktiskt...
Var ska dessa spelas upp?
Ge oss lite mer kött på benen så ska vi nog lösa detta vad gäller kvalitet.
Bitrate ställs in under varje specifik encoder i Inspector där det är möjligt.

Senast redigerat 2008-12-02 01:44
Ursprungligen av hddeluxe:

Men jag är fortfarad intresserad av hur man på bästa sätt sparar ett 'optimalt' resultat. Så bra som möjligt med minsta möjliga storlek. Dessutom vill jag kunna tala om i förväg hur stor filen maximalt får vara (Bit-budgeting?). Det skall tydligen gå i Compressor, men jag har inte hittat det.

H.264 ger maximalt med kvalitet på minsta bandbredd så att säga.

Dels vill jag visa dem på min hemsida, www.hddeluxe.se, dels vill jag ibland lägga ut någon film på U-Tube eller liknande, dels vill jag kunna göra en DVD med bättre kvalitet på filmerna.
Tyvärr har jag min hemsida hos apple så det är väldigt segt att ladda ner. Måste därför försöka ha små filer. Men jag hatar när det bara blir suddiga frimärkstora filmer...
Behöver därför ha olika format.
Filmar med en DV-kamera och läser in banden via iMovie08 och får dem till datorn i formatet .DV

Gör en masterfil i DV - detta blir "originalet". Denna fil använder du sedan för att tillverka alla dina olika typer av filer. QTpro är handy.

1
Bevaka tråden