Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppStore apps funkar inte

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-12-02 13:20

Hej,
Jag låst upp med 2G iphone med quickpwn 2.2 och kan verkligen rekommendera det, hur smidigt som helst.

Telefonen har fungerat smärtfritt några dagar men helt plötsligt så har mina appar som jag tankat hem från AppStore slutat att fungera. När jag klickar på en av apparna (vilken som helst) så laddar första sidan på applikationen och sedan blinkar skärmen till och man är tillbaka på HomePage.

Däremot fungerar YouTube, Itunes, Calendar och alla andra applikationer som vanligt..

Ngn som känner till problemet? Tips på hur man kan felsöka?

Tacksam för hjälp..

ps. Jag kör firmware 2.2..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-02 22:21

Starta om din iPhone. Har du installerat något innan du fick problem?

//Rob

Ursprungligen av pnisv97:

Hej,
Jag låst upp med 2G iphone med quickpwn 2.2 och kan verkligen rekommendera det, hur smidigt som helst.

Telefonen har fungerat smärtfritt några dagar men helt plötsligt så har mina appar som jag tankat hem från AppStore slutat att fungera. När jag klickar på en av apparna (vilken som helst) så laddar första sidan på applikationen och sedan blinkar skärmen till och man är tillbaka på HomePage.

Däremot fungerar YouTube, Itunes, Calendar och alla andra applikationer som vanligt..

Ngn som känner till problemet? Tips på hur man kan felsöka?

Tacksam för hjälp..

ps. Jag kör firmware 2.2..

Har du uppdaterat någon App via iPhonens App Store(vilket inte rekommenderas)?
Har du patchad mobileinstallation-filen och kör crackade apps?
Har du provat att radera appsen och installera dem i en nya synkning(ett tips här är ju att radera appsen det handlar om, starta om iPhonen och sen installera appsen igen)?

Där nånstans har du svaret tror jag.

1
Bevaka tråden